Är detta autism?
Så orolig för min dotter på 4,5 mån. Hon är född 3 v tidigt och har sen dag ett strulat med maten. Jag har aldrig ammat då jag inte hade någon mjölk utan ersättning från dag ett. Det har vart många turer med sond osv. Hon äter fortfarande dåligt men det går bättre sen vi upptäckte att hon vill ligga brevid och äta. Äter inte i famnen.
Hon var sen med svarsleende, ca 9 v.
Hon var sen med svarsljud och jollrar sparsamt. Låter bara aaa aa aaa.
Ögonkontakten är.min största oro. Jag har mycket svårt att få ögonkontakt och får jag det är det ett ögonblick, sedan tittar hon på annat. Håller jag upp henne framför mig är det helt omöjligt att få kontakt hon tittar bara på allt annat.
Hon är mycket intresserad av omgivningen. Dock inte så mycket av människor utan blommor lampor färger osv.
När hon ser mig på håll ler hon och kan skratta. Tex om hon ligger på golvet eller i vagnen och jag ler mot henne.
Men på så långt håll vet jag inte om vi har direkt ögonkontakt. Hon ser på mig men inte i ögonen känns det som.
Motoriskt upplever jag henne normal. Stadig om hon sitter i knäet. Kan rulla åt bägge håll. Sträcker sig efter leksaker i babygymmet.
men det är ögonkontakten och att hon inte äter i famnen som ger mig total panik. Vad tror ni med erfarenhet??