Min pojkvän sitter på öppen anstalt
Jag har även haft kontakt med henne..
Ehhh?
Å du va inte onödigt hård nu eller??
Ironi anser jag ligger på en väldigt omogen nivå.
Men varför måste ni bli sambos direkt? Vore det inte bättre om ni ser hur det går efter han kommit ut? Bor din dotter hos dig fortfarande?
Nä, det måste vi inte, men vi vill, sen är det inte BESTÄMT att det blir så.
..Och ja, min dotter och han kommer väldigt bra överens och hon gillar honom..
Hon bor hos mig
Mina tidigare erfarenheter gäller män som visade sig va normala från början, vanliga grabbar, ostraffade och ordnade liv....
Som sagt, det finns aldrig garantier, sen kan jag mycket väl förstå att folk reagerar, det säger jag inget om, men när man börjar döma utifrån sin egna rädsla...då reagerar Jag!
Jösses!
Jaa...lika lite som du säger att du inte kan få mig att förstå vissa saker...så, inskränkthet och fördömande...kan va svårt att få ur folk med..
En kille i stan, gick till puben, en helt vanlig kille, han blev knivdödad när han skulle gå hem av en kompis till honom...Han som knivhögg, är en bra kille, dessvärre hamnat lite fel, men känt honom sen han va liten...Han va sur på kompisen, för att hans tjej va intresserad av han som blev dödad...
Som sagt, det finns aldrig garantier för nåt!!
Fast det handlar inte om vad jag vet, det handlar om att världen är full att sånna som er! Fördomsfulla människor, som utgår från sitt eget tänk och stannar där! Att se från nåt annat eller att tänka, jo, men det KAN ju va så som hon skriver...Inte en chans att nån av er skulle kunna tänka den tanken ens!
De kommer få reda på det antagligen, men jag vill att de lär och känna HONOM, inte få en annan bild av honom först, FÖR ATT, det är så lätt att döma...
Är inte domar öppna handlingar? Jag hade läst hans dom om jag vore du. Du behöver ju inte berätta det för honom.
Jag hade också tagit det väldigt lugnt och tycker nog att han ska stå på egna ben igen först. Hur vet du annars att han inte utnyttjar dig och har dig som en form av trygghet/försäkring när han kommer ut?
Min man har varit med i rejäla slagsmål ett antal ggr. De har lett till rättegång men han har aldrig blivit åtalad eller dömd utan de gångerna fått skadestånd. Och han har absolut slagit sista slaget ett par ggr.
Så i mina öron låter det väldigt konstigt. Han tom bröt armen på en kille en gång men eftersom att det var i självförsvar så var det den andre som åkte dit.
Allt jag menar är att du bör bara försiktig.
Ehh, å du lever kvar med denna man?? Men..DU känner ju DIN man och kanske är dundersäker på att han Aldrig skulle höja handen mot dig..Jag känner mig rätt säker på detta....så problemet är ju att folk som hör/ser för första ggn reagerar självklart. Jag reagerar på det du skriver om din man...
Jag kan absolut läsa domen och har tänkt på det också...