Anonym (Ta det lugnt) skrev 2014-08-17 13:44:35 följande:
Varför skulle man ens vilja prova att sitta i fängelse?
Att bli fråntagen sin frihet, fråntagen den tilltro människor har till en och sabba ens liv? Att bli dömd, inte bara en gång i rättssal utan även flera gånger om av människor i ens närhet och framtida relationer, jobb etc.
Att sitta och diskutera om vem som skulle klara det eller inte är ju bara löjligt.
Jag hade aldrig klarat att sitta inne. Jag hade aldrig klarat av att bli fråntagen min frihet och självständighet, mina chanser till ett gott liv med bra jobb, pengar in på lönekontot eller att ständigt bli misstrodd av mina vänner och familj. Jag hade varit en av dem som hade hängt sig och eftersom jag inte hade klarat av att ge upp min frihet, så håller jag mig till rätt sida av lagen.
Vad det gäller TS kille...
Jag jobbar på krogen och har sett åtskilliga misshandelsfall, men faktum är att ingen av dem har gått över gränsen där det istället skulle handla om dråp. De flesta människor har en spärr trots alkohol i blodet, där de inser att om jag fortsätter att slå, kommer den andra människan att dö. När man inte har den spärren eller insikten så går det illa och då kan man inte hävda självförsvar.
Hade han suttit inne för skattebrott eller fortkörning eller något annat så hade det inte varit lika allvarligt. Men nu handlar det om att direkt skada en annan människa och som kanske inte har dessa "spärrar".
Du vill flytta ihop med honom utan att känna honom på riktigt...varför?
Vad kommer hända den dagen du eller din dotter gör honom riktigt förbannad? Kommer han att ha dessa spärrar då eller kommer han banka på er tills ni inte andas längre och sedan hävda självförsvar?
Om ni flyttar ihop, dvs han flyttar till dig så är det inte bara till att kasta ut honom om det inte skulle fungera utan då är det avhysning via KFM som gäller om han inte flyttar självmant och då har han 3 månader på sig. Om något går snett efter bara en månad, vill du då fortsätta bo med honom ytterligare några månader?
Jag hoppas att allt kommer att gå bra för er, men det som många här inne inklusive jag, är varför det är så bråttom att flytta ihop? Skulle du flyttat ihop med en annan man (som inte satt inne) om ni bara sågs varannan helg under 6 månaders tid?
Som jag skrivit innan, tar jag gärna råd...
Men vill ändå svara...
Fortkörning kan verkligen skada en annan människa, men mor blev för 5 år sedan påkörd vid ett övergångsställe, just av en som körde för fort...han fick 3 månader.
Att vänta med att flytta ihop, är ingen garanti, flyttade ihop med mitt ex efter knappt 2 år...å han är som sagt mitt ex..
Mannen innan, 1 år innan.....Mina stora barn pappa och jag köpte hus, jag blev med barn snabbt, vi flyttade ihop efter 4 månader...hade det kanon, men vi växte isär, vi va så unga..men 12 år höll det iaf..
Det finns Aldrig några garantier för NÅT. Känns något rätt, då kör jag på...ibland misslyckas man, ibland går det förbannat bra....
Jag återkommer gärna om det..