• Cecese

Jag är kär - han inte redo...

Jag skulle råda dej till att gå vidare med ditt liv. Ställ in dej på att det inte blir något och sörj. Det är skitjobbigt men det går att komma vidare. 

För en månad sen så lämnade jag en 1 årig relation med en man som hela tiden sagt att han inte är redo men jag hoppades ändå. Är en lång historia och jag tänker inte dra hela nu. Men han har gett dubbla signaler hela tiden (han erkänner nu att han gjort det och inte varit så tydlig som han borde ha varit). Det har hela tiden funnits saker som jag fått till att han bara behöver lite tid till så blir han redo. 

Men för en månad sen fick jag nog och lämnade. Det har inte varit lätt, jag grät massor i nästan 2 veckor, tårarna bara flödade. Jag kunde inte sova, det lilla jag sov drömde jag om honom och jag vaknade gråtande. En enorm känsla av tomhet, saknad, längtan. Det har gjort fysiskt ont att vara utan honom. 

Men vet du, förra veckan när det gått 3 veckor sen jag låg i hans säng sist så började det lätta. Det har inte släppt helt än, idag är en sån dag där jag känner mej ledsen och saknar honom men inte alls som det var för ett par veckor sen. Det gör ont än och antagligen kommer jag att gråta en skvätt idag igen men jag känner mej ändå mycket lättare och en känsla av frihet börjar komma. Det har varit jättejobbigt att sitta och vänta och hoppas. Det har tagit så mycket energi som jag kunde lagt på annat istället. 

Så släpp honom och framför allt dej fri. Bestäm dej för att du ska gå vidare med ditt liv. Om det sen ändå är meningen att bli ni så kommer det att bli det en dag men gå inte och vänta på det. Så länge du fortfarande hoppas kommer du inte att kunna må riktigt bra och det är inte värt det. 

Svar på tråden Jag är kär - han inte redo...