• Svar på tråden Hur var er tid på BB?
  • viseversa

Älskade tiden på bb. Pratade massor med andra mammor och pappor och gullade med deras bebisa(älskar bebisar) hade lätt kunnat stanna längre på bb. 

• Mellanmjölkens land

Första gången hade jag förlorat en hel del blod under förlossningen och har inte så mycket minnen av den/de första dygnen. Minns att jag bar en skrikande bebis i timmar på natten trots att jag var helt slut av trötthet och blodförlust. Pratade även med lite andra mammor.

Andra gången satt jag mest och rullade tummarna och ville gå hem direkt efter frukost. 

• stjärne

Långtråkigt och stimmigt som fasen. Hatade att sova i en sal med 3 andra mammor och deras bebisar då alla ungar skrek om vartannat och allas män/pojkvänner var där.

Tyckte det var jobbigt också att min bebis var så skrikig och man var ju så sjuuukt trött efter förlossningen men hann aldrig ta igen sig (inte BB's fel men det blev jobbigt att vara där och behöva gå runt och vagga och amma bebben runt massa andra, BB var fullkomligt överfullt när jag var där).

Ett stort minus också var personalens stress och hets. Det var ju så mycket folk så man hanns aldrig med kändes det som.

Minns att jag tryckte på larmknappen en gång för att min bebis började kräkas en massa gult helt hysteriskt. Jag blev livrädd för han såg så ansträngd ut och han var ju liksom bara några timmar gammal.

In kommer en barnmorska som börjar SKRATTA och säger "haha lilla gumman det är ju bara lite fostervatten som kommer upp". Jaha och hur f-n ska jag veta det!

Nä, kort och gott, inte min bästa upplevelse. Jag ville bara hem ;)

• stjärne

Långtråkigt och stimmigt som fasen. Hatade att sova i en sal med 3 andra mammor och deras bebisar då alla ungar skrek om vartannat och allas män/pojkvänner var där.

Tyckte det var jobbigt också att min bebis var så skrikig och man var ju så sjuuukt trött efter förlossningen men hann aldrig ta igen sig (inte BB's fel men det blev jobbigt att vara där och behöva gå runt och vagga och amma bebben runt massa andra, BB var fullkomligt överfullt när jag var där).

Ett stort minus också var personalens stress och hets. Det var ju så mycket folk så man hanns aldrig med kändes det som.

Minns att jag tryckte på larmknappen en gång för att min bebis började kräkas en massa gult helt hysteriskt. Jag blev livrädd för han såg så ansträngd ut och han var ju liksom bara några timmar gammal.

In kommer en barnmorska som börjar SKRATTA och säger "haha lilla gumman det är ju bara lite fostervatten som kommer upp". Jaha och hur f-n ska jag veta det!

• MxMeNow

Jag åkte hem efter sex timmar (det är minimum väl, jag minns inte exakt). Varför stanna längre än man måste?

Med första var jag inlagd i flera månader, men aldrig på BB.

• BeanBag

Hade gärna gjort det men fick inte med någon av mina tre barn ????

MxMeNow skrev 2014-08-12 16:31:50 följande:

Jag åkte hem efter sex timmar (det är minimum väl, jag minns inte exakt). Varför stanna längre än man måste?

Med första var jag inlagd i flera månader, men aldrig på BB.

• MxMeNow
    BeanBag skrev 2014-08-12 17:42:04 följande:

Hade gärna gjort det men fick inte med någon av mina tre barn ????

För att?
  • Kristin
    stjärne skrev 2014-08-12 16:29:29 följande:

Blev också jätterädd när min lilla flicka började kräkas och se ut som hon skulle kvävas (första dygnet). Kan man inte få sån info innan det händer...?!
  • Flickan och kråkan

Trivs inte alls på BB. Trist miljö, långtråkigt, långtråkigt och ännu mer långtråkigt. Längtar hem till äldre barn och stannar till närmsta läkarundersökning.

Svar på tråden Hur var er tid på BB?