Inlägg från: cassibassi |Visa alla inlägg
  • cassibassi

Rimligt smink för en 11-åring

Låt tjejen sminka sig och experimentera hemma och till fest innan hon får gå till skolan med det. Bättre hon tränar lite än går iväg som en clown till skolan Flört Jag började sminka mig i den åldern, men endast till fest och därhemma för träning. Första gången visade mig mamma hur jag skulle göra, vad som skulle vara var osv. Vi hade en liten sminkkväll där vi sminkade varandra. Jätte roligt!
    Jag tror jag var 12 när jag började få ha lite diskret rouge på kinderna till skolan, och när jag var 13 använde jag mascara och rouge. Jag började även att få finnar i denna åldern och då började jag succesivt använda foundation. Som 14-15 började jag sminka mig mörkare runt ögonen och jag tycker än idag om att vara mer målad runt ögonen. (Har dock påbyggda ögonfransar i dagsläget så sminkar mig inte alls). 
    Jag tycker inte det är fel med att låta henne testa sig fram lite, men hemma. 11 år och sminkad i skolan tycker jag är lite ungt. Ju tidigare man börjar, desto snabbare vet man vad man passar bäst i och hittar sin egen stil. Så var det för mig! 

• cassibassi

Slutsatsen av att ha läst allas kommentarer är att du ts kan göra som du själv vill. Följ din magkänsla av vad som känns rätt för dig och din dotter! Glad Alla gör olika och så länge det inte går till överdrift på något av hållen så finns där inget rätt eller fel. 

Svar på tråden Rimligt smink för en 11-åring