Inlägg från: Natulcien |Visa alla inlägg
  • Natulcien

Väcker ni barnen för att kissa på natten? Varför???

Naaw skrev 2014-08-13 07:14:32 följande:

Vi har gjort så en kort period i tvåårsåldern efter att blöjan tagits bort. Mina barn har sovit hårt men jag har märkt direkt när det är dags eftersom de börjat gny lite och skruva på sig i sängen. Det har funkat hur bra som helst. Lata människor som låter 3-åringar kissa i blöja på natten helt i onödan har jag inte mycket till övers för.

Öh, va? Om en 3-åring kissar i sin blöja på natten så behövs ju blöjan? Hur kan man komma på den befängda idén att koppla det till lathet!?
  • Natulcien

Nej, jag skulle inte väcka för att kissa. Jag väcktes själv av mina föräldrar runt midnatt för att kissa, och jag fick faktiskt lite störd sömn av det. Jag vaknade ofta en sväng runt midnatt långt upp i vuxen ålder p.g.a. detta. Så nej, det ska vi inte utsätta vår son för.

Vår son blev blöjfri på dagtid strax efter 3 års ålder, men fortsatte att kissa en del i blöja på natten. Men när han var 3,5 år så var blöjan oftast torr på mornarna, och då tog vi bort den. Och det har fungerat jättebra. Det händer väl nån gång då och då (kanske varannan vecka) att han kissar på sig på natten, men det lär gå över och vi skulle aldrig få för oss att väcka honom mitt i natten p.g.a. det.
    Jag tror att det är vettigare för sömnen och kisseriet att invänta torr morgonblöja och ta bort den då, än att slita bort den i förtid och hålla på att väcka.
    Men alla funkar ju olika såklart.

Svar på tråden Väcker ni barnen för att kissa på natten? Varför???