• Anonym (Kär och galen)

Olyckligt kär i en man som ÄR kär i mig...

Jag träffade en man förra året, han var i full gång med en separation eftersom han inte älskade sin sambo.

Vår kärlek var utom denna värld, helt makalöst fantastisk och magisk. Han är min själsfrände och jag vet att han känner samma sak... MEN efter "grupptryck" och sen även hot från barnens mamma gick han tillbaka till henne.

Hon i sin tur älskar inte honom utan jag är säker på att hon "bara vill vinna" och tänker rent ekonomiskt.

Han och jag har fortfarande kontakt, i smyg men träffas inte. HUR ska jag klara mig igenom detta?

Jag tänker inte försöka påverka hans beslut och tjata/be/böna att han ska lämna henne, han tänker bara på deras barn och vill inte att dom ska växa upp i två hem (det är så han är uppfostrad) Men han glömmer ju sin egen lycka? Och min?

Det är meningen att vi ska vara tillsammans och jag vet att vi kommer vara det igen, men tiden tills dess känns som att jag förlorar en stor del av mitt liv och mitt hjärta. Vi går miste om tid tillsammans

• Svar på tråden Olyckligt kär i en man som ÄR kär i mig...
  • Anonym (Kär och galen)
    Anonym (Utnyttjad) skrev 2014-08-13 11:04:19 följande:
    Då vet du ju också att han valt henne, att du inte är tillräckligt viktig för honom.

Nej, han har valt deras barn !
  • Anonym (Kär och galen)
    SupersurasunkSara skrev 2014-08-13 10:33:49 följande:

Backa. Älska dig själv tillräckligt för att säga att han är välkommen när han lämnat henne.

Gå sen vidare med ditt liv, sitt inte och vänta för en man som verkligen verkligen VILL lämna, de lämnar om inte genast så till slut iaf.
    Men om han vet att du sitter där hemma och trånar och väntar är det liksom ingen brådska för honom. Än mindre brådska om du dessutom erbjuder ett ligg och en axel att gnälla av sig mot.

Tack för ditt inlägg, det var det enda vettiga
  • Flisan79

Fast vad hjälper det hans barn att leva i ett kärlekslöst förhållande? Det stjälper mer än hjälper.

Låter som en ursäkt som han kanske tom tror på själv. Sanningen är att om han verkligen velat lämna henne, så hade han gjort det.

• JECJ

Han har valt henne framför dig. Han valde att dela hus, semester, säng och myskvällar med henne. Han han gjort sitt val och oavsett vilka känslor han hade för dig så var dom inte starka nog. Sluta sitta och drömma och tråna. Du vet själv att han gjort sitt val. Det finns säkert en man där ute som skulle välja dig. En man som väljer att dela hus, semester, säng och myskvällar med dig och ingen annan :)

• Anonym (Utnyttjad)
    Anonym (Kär och galen) skrev 2014-08-13 11:14:55 följande:

Och då får han henne på köpet, tydligen. Och då tycker han det är värt det.

Som sagt, hans val.
  • Anonym (Utnyttjad)
    Anonym (Kär och galen) skrev 2014-08-13 11:03:57 följande:

Vad tråkigt att man måste fokusera på att läsa "det gamla vanliga" i min story, det är inte som "för alla andra". Det var kanske dumt att skriva här, eftersom ingen förstår min/vår situation

Fast allt du skriver pekar på att det är samma sak.

Han vill inte lämna barnen, alltså stannar han hos frun.

Om nu er historia är så annorlunda än andras, varför tar han inte steget då, han kan ju få både dig och barnen. Idag förlorar ingen vettig man sina barn.

• Anonym (Pepp)

Vad tråkigt att man måste fokusera på att läsa "det gamla vanliga" i min story, det är inte som "för alla andra". Det var kanske dumt att skriva här, eftersom ingen förstår min/vår situation

Så som du skrivit i din trådstart är det samma historia som man läst så många gånger innan. Om det finns mer att berätta kan ju inte vi veta.
  • Anonym (C)

Ts man ska alltid utgå ifrån att man är regel och inte undantaget. Men visst kan det vara så att eran relation är annorlunda men chansen är också stor att den inte är det. När det kommer till just den här historien är det ca 99% chans att mannen inte lämnar sin fru (och aldrig hade planer på det heller) det är därför alla säger åt dig det de säger åt dig.

Det bästa sättet att komma över någon (för mig i alla fall) är att klippa kontakten med personen och undvika saker som påminner om den. Så det är mitt råd sluta ha kontakt med honom, det kommer att göra ont men för att du ska kunna komma över honom så är det ett måste. 
  • Anonym (fan vad ni är #%&*%#)
    Anonym (Kär och galen) skrev 2014-08-13 11:14:55 följande:

Och det ska du respektera!!!! hör inte av dig till honom och hör han av sig till dig lägger du på... han har gjort ett val "barnen" väx upp och gå en annan väg där barn inte behöver komma i kläm!!!
  • Anonym (Så är det)

Tyvärr så är det så att de flesta män lämnar inte. Har själv haft en relation då vi nåda var upptagna . Iof var det svårt även för mig att lämna , men i slutändan var det han som valde familjen. Han var / är säkert kär i dig. Jag vet att min älskare var tokig i mig, men att gå från det till att lämna en mångårig relation med barn där man byggt upp ett liv tillsammans . Ja det ska mycket till... Då ska relationen vara riktigt dålig för att en karl ska ta det beslutet , och OFTAST framställer man relationen som sämre än vad den är för sin älskare/ älskarinna .

Man ska komma ihåg att män är inte lika könslostyrda som kvinnor. Trygghet och det praktiska kan gå före stormande passioner för en man. Pga det är det oftare kvinnor som står redo att lämna sina män i dessa sitsar , och i samma situation står älskarinnor som blivit dumpade som fågelholkar och fattar ingenting .

Min älskare sa samma saker ... I någon slags önskedröm tänkte han att vi båda skulle lämna och fortsatta ihop, men att ta steget ät det tyvärr få män som gör.

Har manliga släktingar och bekanta som varit i samma sits , och de säger alla samma sak. " jag blev blixtkär , men sen kommer verkligheten ikapp och att bryta upp känns omöjligt "

TS försök att inte ta det personligt. Men backa nu och om det är allvar mellan er... Ja då lämnar han. Men håll inte andan...

• Anonym (för mig)

Jag kan berätta hur det var för mig och min man.

Vi har varit vänner i många år, känt för varandra lika länge men antingen var inte han singel eller så var inte jag det så ingen av oss gjorde slag i saken. Vi var goda vänner och han ringde mig när han var nere och jag ringde honom när jag var det.

När jag blev singel efter ett upprivande förhållande så tog det någon månad innan han ringde mig och ville ses. Då hade han gjort slut med sin tjej trots att deras barn bara var 1½. Han gjorde alltså slut innan han ens visste om jag var intresserad längre eller inte.
    Han ringde samma dag han fick veta att hon fått lgh.

Så jo, män vågar. Visst kan han älska TS, den här killen. Många kan ju älska flera. Men kärleken allena räcker inte till för honom då hade han lämnat.

• Anonym (Så är det)

Jo jag vet män som lämnat tvärt också. Min styvfar tex han lämnade sitt äktenskap för mamma , men hans äktenskap var dött. Helt dött. Men visst finns det dom män som lämnar , men min erfarenhet ( jag är 43) är att de är fler som väljer att stanna om de känner att det fortfarande finns ngt att bygga på med frun.

Svar på tråden Olyckligt kär i en man som ÄR kär i mig...