Min man är så himla tråkig!!
Kan du få igång maken om du frågar om och intresserar dig för boken han läser, grejerna han sysslar med på telefonen?
Det låter så som du beskriver det att han uppskattar att du sprudlar av ideér och tar tag i saker. Är det så? Eller skulle han helst vilja göra ingenting?
Min man är på vissa områden otroligt passiv och jag har en passa idéer och kommer ofta på roliga grejer. Ibland blir det dock för mycket och det känns helt enkelt inte jämligt att det alltid är jag som bestämmer. Hursomhelst har jag själv brottats med tankarna om jag verkligen kan kräva en förändring (du vet hela den där grejen, "man kan inte ändra någon annan bara sig själv", och "man ska älska parntern som den är").
Jag har konstaterat att min partner har skaffat sig vanan att bara hänga på (tillskillnad från att det är ett drag) Han har uppgåtts med olika kompisgäng där han bara flutit med och han dragits till folk som fixar med massa aktiviteter.
Vet din man att det tar en massa energi för dig att alltid arrangera allt? För jag tycker det är det handlar om, han kan/vill/tycker det är jobbigt att komma med ideér så du måste alltid fixa det (trots att det blir jobbigt för dig). Det är inte schysst!
Vågar han prata om grejer som intresserar honom? Föreslå grejer som han vill göra? Han kanske tror att du ogillar hans grejer? Vad pratar han med sina kompisar om? Vad gör de när de träffas?
Som du märker vägrar jag tro att han är så tom som du beskriver honom...Det måste finnas nåt...