Min man är så himla tråkig!!
Dags igen för uppdatering.
Min man bokade en parterapeut som vi gick till några gånger enligt något kort upplägg. Det kändes så bra att få vara ärlig med allt, lägga korten på borden och höra hans resonemang. Det blev bättre ett tag och det kändes både som att vi hade en mer nära kontakt och att vi pratade mer.
Sedan kom novemberlovet och vi var på en resa med barnen. Återigen blev han helt handlingsförlamad och lät mig sköta allt praktiskt kring att förse barnen med mat och annat medan han satt bredvid och tittade på. När jag på plats tog upp det hela och frågade om han inte kunde se hur jag kämpade och kanske hjälpa till, blev han direkt defensiv och tyckte jag var löjlig.
Under julen var vi bortbjudna och efter några timmar när barnen (och jag) blev trötta och sällskapet började bryta upp. Jag sa även tydligt till min man att det började bli dags att runda av. Ändå, trots att jag hanterade barnen (kissa, klä på sig ytterkläder osv), skulle han helt plötsligt ta efterrätt och sitta ner och äta den, prata lite till med någon och man bara HALLÅÅÅÅ!??? Ser du din familj?! Barnen ligger på golvet förbi av trötthet och jag hanterar dem så gott jag kan kan du KOMMA HIT SÅ VI KAN ÅKA? Till saken hör att det var likadant förra julen och vi pratat innan om att vi skulle tänka på detta och vara lyhörda för när det var dags att bryta upp....
Han har även surat över att jag spontant träffade en kompis och tog en hundpromenad istället för att komma hem direkt efter en aktivitet för att....sitta i soffan bredvid honom och göra ingenting.... Vi var på spaweekend i mellandagarna och visst, vi hade sex ett par ggr och pratade om ytliga saker, men i övrigt läste han tidningen typ...Igår bokade jag en resa till en kompis över en helg och sedan fick han något konstigt utbrott över en skitsak i hushållsarbetet (hänger förmodligen ihop med att han inte vill att jag ska ha ett eget liv?)
Så kort sagt så är väl läget tillbaka tilldär vi började. Jag är besviken, frustrerad och känner mig tagen för given. Han har bett om ursäkt tusen gånger och har lovat bättring men inget händer.
Vad fan gör man?