• Anonym (?)

Han vill inte ha barn men vill inte använda skydd

Jag har blivit ihop med en man som har 3 barn från ett tidigare förhållande och han vill inte ha flera barn. Han vill dock inte att vi använder kondom utan menar att jag får skaffa p-piller. Jag vill inte ta p-piller, spruta, stav, spiral eller liknande så jag föreslog att han steriliserar sig. Han blev väldigt förvånad och menade att det mest naturliga vore att jag skaffar piller eller liknande. Att köra oskyddat/avbrutet samlag är inte heller ett alternativ för honom. Eller rättare sagt går han med på det men om jag blir gravid vill han att jag gör abort.

Jag har inga barn och vill inte ha några, åtminstone inte just nu. Om jag dock blir gravid, tänker jag inte göra abort.

Vad tycker ni, vem ska "skydda sig"? Hur hade ni gjort i vår situation? Skriv gärna om ni är man eller kvinna.

Jag är 30 år och han är 50.

• Svar på tråden Han vill inte ha barn men vill inte använda skydd
  • Anonym (***)

Jag hade gjort slut, eller skaffat p-piller.

• gaymarrige

säg att det inte blir ligga om ni inte använder kondom, han ger nog med sig rätt snart.

• Anonym (kvinna)

Eftersom att du ändå kommer ta ditt ansvar om du blir gravid så känns det mer angeläget för honom att skydda sig om han inte vill ha barn. P-piller är inte naturligt och han kan inte kräva det av dig. Helt ärligt så verkar han inte alls vilja kompromissa och bara det är väl avtändande..

• Anonym (trams)

Alltså vad är problemet? DU vill själv inte ha barn så då får du ju antingen skydda dig eller låta bli att ha sex?

Rena tramset att dividera om vem som ska skydda sig, vill man inte ha barn så skyddar man sig helt enkelt. Vill inte han så får ju du göra det eftersom du själv inte vill ha barn.

• Ramborg

Jag hade sagt att -jag kommer inte att skydda mig, och blir jag gravid så kommer jag inte göra abort. Du får dra vilka slutsatser du vill av det.

42.
  • Anonym (hmm)

Varför vill han inte ha kondom och varför vill du inte använda p-piller, spiral eller något annat?

• Anonym (?)

Vill du verkligen ha ett förhållande med en idiot? Varför?

• Mamapingu

Manlig sterilisation är inte ens oåterkallelig och har egentligen inga biverkningar medan hormoner är bevisat negativt så för mig är det en no-brainer. Min man sa att så fort vi tänker att vi inte ska ha fler barn så ska han sterilisera sig så vi slipper fundera på preventivmedel. Vill din karl inte riskera att få fler barn får han se till att skydda sig på ett eller annat sätt. Han kan inte kräva att du ensam ska ta det ansvaret och han kan absolut inte kräva att du ska göra abort om du blir gravid. Är man 50 år kan man ju tycka att man ska ha vett nog att vilja ta ansvar och inte bara ha roligt.

• Anonym (?)
    Mamapingu skrev 2014-08-13 19:23:05 följande:

Manlig sterilisation är inte ens oåterkallelig och har egentligen inga biverkningar medan hormoner är bevisat negativt så för mig är det en no-brainer. Min man sa att så fort vi tänker att vi inte ska ha fler barn så ska han sterilisera sig så vi slipper fundera på preventivmedel. Vill din karl inte riskera att få fler barn får han se till att skydda sig på ett eller annat sätt. Han kan inte kräva att du ensam ska ta det ansvaret och han kan absolut inte kräva att du ska göra abort om du blir gravid. Är man 50 år kan man ju tycka att man ska ha vett nog att vilja ta ansvar och inte bara ha roligt.

Precis så känner jag...
    För ett tag sedan var jag ihop med en man som hade steriliserat sig efter att han skilt sig med sin fru. De hade 2 barn ihop och han ville inte ha flera. Det funkade perfekt för mig. Förstår inte varför min nuvarande inte vill när han är 50 och tydligen inte tänker skaffa flera barn. Vad är problemet?!

Och kondom vill han inte använda för att "känslan är inte samma".
  • Mamapingu
    Anonym (?) skrev 2014-08-13 19:31:53 följande:
    Precis så känner jag...
    För ett tag sedan var jag ihop med en man som hade steriliserat sig efter att han skilt sig med sin fru. De hade 2 barn ihop och han ville inte ha flera. Det funkade perfekt för mig. Förstår inte varför min nuvarande inte vill när han är 50 och tydligen inte tänker skaffa flera barn. Vad är problemet?!

Och kondom vill han inte använda för att "känslan är inte samma".
    Jag lovar att känslan inte kommer vara samma med hormoner heller när du tappat sexlusten, får humörsvängningar, depression, blodpropp och andra trevliga saker som kan vara biverkningar av hormonella preventivmedel. Skillnaden är bara att då är det hela livet som inte känns lika bra och inte bara sexet... (Okej man behöver ju inte få alla biverkningar men minskad sexlust och förändrat humör är väldigt vanliga biverkningar).
Svar på tråden Han vill inte ha barn men vill inte använda skydd