• Anonym (?)

Han vill inte ha barn men vill inte använda skydd

Jag har blivit ihop med en man som har 3 barn från ett tidigare förhållande och han vill inte ha flera barn. Han vill dock inte att vi använder kondom utan menar att jag får skaffa p-piller. Jag vill inte ta p-piller, spruta, stav, spiral eller liknande så jag föreslog att han steriliserar sig. Han blev väldigt förvånad och menade att det mest naturliga vore att jag skaffar piller eller liknande. Att köra oskyddat/avbrutet samlag är inte heller ett alternativ för honom. Eller rättare sagt går han med på det men om jag blir gravid vill han att jag gör abort.

Jag har inga barn och vill inte ha några, åtminstone inte just nu. Om jag dock blir gravid, tänker jag inte göra abort.

Vad tycker ni, vem ska "skydda sig"? Hur hade ni gjort i vår situation? Skriv gärna om ni är man eller kvinna.

Jag är 30 år och han är 50.

• Svar på tråden Han vill inte ha barn men vill inte använda skydd
  • Anonym (På hans villkor?)

Bortskämda karlar som han ska man se upp med, 50 bast o vill inte använda kondom?!

"Känslan är inte samma", det låter som en tonåring. Vill inte använda kondom, vill inte ha barn, vill inte ha ett förhållande? Medans du tar alla riskerna.

• Anonym (tönt)

Men vilken tönt! Vad ser du hos honom egentligen??

• EnGladPingvin

Jag hade inte haft sex med honom om vi hade så olika inställning och definitivt inte oskyddad sex med en man som inte vill ha barn. Barn ska vara planerade av två längtande föräldrar.

Tjafs om vem som ska skydda sig känns väldigt avtändande och att komma med kommentarer om att det är upp till honom att skydda sig om han inte vill ha barn är inte mycket bättre. Skulle aldrig någonsin riskera att bli gravid med någon som inte vill det själv och planerar det tillsammans med mig. Att ha den inställningen till någon man delar säng och förhållande med skulle aldrig heller fungera för mig då jag vill den jag har förhållande med väl.

• Anonym (tönt)
    EnGladPingvin skrev 2014-08-13 20:26:52 följande:

Jag hade inte haft sex med honom om vi hade så olika inställning och definitivt inte oskyddad sex med en man som inte vill ha barn. Barn ska vara planerade av två längtande föräldrar.

Tjafs om vem som ska skydda sig känns väldigt avtändande och att komma med kommentarer om att det är upp till honom att skydda sig om han inte vill ha barn är inte mycket bättre. Skulle aldrig någonsin riskera att bli gravid med någon som inte vill det själv och planerar det tillsammans med mig. Att ha den inställningen till någon man delar säng och förhållande med skulle aldrig heller fungera för mig då jag vill den jag har förhållande med väl.

Låter som att du tycker ts är den som är mest puckad. Många kvinnor får jobbiga biverkningar av hormonella p-medel så jag förstår absolut kvinnor som inte vill använda det. Men att mannen ska kunna ha sex oskyddat för att det "inte känns lika bra" med kondom (och som inte ger några biverkningar utöder det) och sen komma och kräva abort om kvinnan blir gravid är så sjukt svinigt beteende.
  • Anonym (B)
    Anonym (tönt) skrev 2014-08-13 20:37:08 följande:

Låter som att du tycker ts är den som är mest puckad. Många kvinnor får jobbiga biverkningar av hormonella p-medel så jag förstår absolut kvinnor som inte vill använda det. Men att mannen ska kunna ha sex oskyddat för att det "inte känns lika bra" med kondom (och som inte ger några biverkningar utöder det) och sen komma och kräva abort om kvinnan blir gravid är så sjukt svinigt beteende.

• Anonym (***)
    Jag tycker det är lika svinigt att ha oskyddat sex med en man som inte vill ha barn.
  • EnGladPingvin

Inte alls. Jag lägger ingen värdering alls i deras respektive skäl till att inte vilja använda kondom, p-piller el. dyl. De har säkert sina skäl. Jag skulle dock aldrig ha sex med en person som jag inte är helt överens med vad gäller både skydd och barn. Aldrig ha oskyddad sex med en person som jag inte aktivt planerar barn tillsammans med. Allt annat anser jag vara oansvarigt, från både mannens och kvinnans sida.
  • Anonym (trams)
    Det handlar inte om vem so är mest puckar, det handlar om en eventuell graviditet, ett eventuellt barn. Mannen vill inte ha barn och inte skydda sig och ja, han är puckar såklart. Dock vill inte heller TS ha barn och då får hon ju välja att antingen skydda sig eller inte ha sex med puckot. Hon ska ju liksom inte låta bli att skydda sig för att mannen är ett pucko, det är ju bara barnsligt.

Det bästa hade väl varit att inte vara tillsammans med en så puckad man. Något är ju fel om man är 50 år och inte har kommit längre i den mentala utvecklingen....
  • Anonym (tönt)
    Anonym (***) skrev 2014-08-13 20:49:22 följande:
    Jag tycker det är lika svinigt att ha oskyddat sex med en man som inte vill ha barn.
    Så ts ska alltså sexstrejka? Är det det du menar? Då får ts skit för det istället, att hon inte ger sin man sex och då är det såååå synd om mannen som inte får sex.
Svar på tråden Han vill inte ha barn men vill inte använda skydd