• Anonym (Vilse och ledsen)

    Min mamma tvingar mig att välja!!!

    Jag är snart 26 och har fått mitt första barn.
    Jag ska göra mitt bästa för att göra en riktigt lång historia kort. Min dotters pappa är ifrån USA och fick inte stanna fast vi väntade barn. Barnet är snart 1 år och pappan har fortfarande inte fått komma tillbaka. Men det kommer inte dröja så länge till. Mamma har funnits till och hjälpt men det finns en mörk baksida här. Jag och min mamma har inte varit riktigt sams sedan jag var ungefär 16 år men långt innan dess så har jag alltid varit syndabocken. Alltid fått ta skit så som att jag är lat och bortskämd fast jag gjorde nästan allt hemma för att hjälpa mamma och min låtsaspappa som inte heller var så snäll. Mamma har som sagt hjälpt mycket men jag vet att det har varit lika mycket för min skull som det varit för hennes egen. Hennes nya man är ett svin som hela tiden talar om för henne vilken värdelös människa och mamma hon är och vilka värdelösa ungar hon har. Jag blev tvungen att stressa igenom körkort utbildningen för att han inte skulle slänga ut min mamma. Nu har han skällt på henne igen och fått henne till att tvinga mig välja, henne eller mitt barns pappa. Hon tycker inte om honom för att han var arbetslös under en lång period och hon verkar tro att han åkte för att han ville. Han har gråtit lika stora floder som jag och jobbar nu 12timmars skift därborta under tiden han väntar på att få komma hem till oss och lära känna sitt barn. Det här är så orättvist emot mig och mitt barn, jag kan ju inte välja! Jag behöver min mammas hjälp om jag ska kunna plugga i höst men den får jag inte om jag fortsätter vara tillsammans med mannen jag älskar, den man som behandlar mig som jag förtjänar, hon som älskat mig trots att jag är djupt deprimerad och trots att jag också varit arbetslös en lång tid. Vad fanken ska jag ta mig till. Fråga gärna om ni undrar något, jag kan ha missat något.
    Och ja just det, min mamma säger att jag måste jobba för att få hennes kärlek. Är det rätt? Och är det verkligen rätt att jag ska måsta välja om mitt barn ska få växa upp med en mormor eller pappa?

  • Svar på tråden Min mamma tvingar mig att välja!!!
  • Anonym (K)

    Varför måste du ha din mammas hjälp i höst? Om barnet är ett år har du ju rätt till förskola?

  • Maria 434

    Självklart är det inte rätt av din mamma. Låter som ett helt befängt krav.
    Om min mamma hade sagt något sånt där hade jag sagt åt henne att nästa gång jag hörde ifrån henne så skulle det vara för att hon vill be om ursäkt.


  • Anonym (Vilse och ledsen)

    Jag behöver barnvakt. Det är några månader kvar tills barnet blir ett och jag måste börja så fort som möjligt med skolan så att jag sedan kan börja jobba också.. Och jag behöver mammas hjälp att hitta en bostad osv. Jag har dålig ekonomi och vill förbättra den så fort det bara kan gå????

  • Anonym (K)
    Anonym (Vilse och ledsen) skrev 2014-08-14 15:10:38 följande:
    Jag behöver barnvakt. Det är några månader kvar tills barnet blir ett och jag måste börja så fort som möjligt med skolan så att jag sedan kan börja jobba också.. Och jag behöver mammas hjälp att hitta en bostad osv. Jag har dålig ekonomi och vill förbättra den så fort det bara kan gå????
    Man kan få dispens om barnet är under ett år. Kontakta kommunen!
  • Anonym (Vilse och ledsen)

    Min mamma ber aldrig om ursäkt eftersom hon aldrig har fel. Hon sa helt öppet att hon ville jag skulle lämna "min" så hon fick behålla "sin".

  • Anonym (Geet)

    Varför flyttar du inte till Staterna till honom? Och hur i hela friden är det så att en Amerikan inte får komma till Sverige som har barn här? Det låter helskumt. Är han medborgare i något annat land än USA?

  • Anonym (?)

    Varför flyttar inte du till USA? Barnets pappa verkar ju ha jobb där, onödigt att vara ifrån varann när du kan bo där och han försörjer er tills du kan börja jobba.
    Skola kanske du kan sköta på distans, är det gymnasiet eller högskola?

    Jag vet att det kan vara svårt att ta sig in i USA, men om ni gifter er + har barn tillsammans... och du kan ju börja med att vara där som turist?

  • Maria 434

    Jag hade aldrig gått med på ett sådant krav från min mamma.
    Jag hade gjort klart för henne att hon var välkommen tillbaks i våra liv när hon kommit på andra tankar, tills dess så skulle hon få klara sig utan att träffa sitt barnbarn.

    Sedan hade jag på egen hand löst min situation, allt går bara man vill och är beredd att kämpa för det.
    Ge inte upp, sök lösningar och kämpa!
    Du kan fixa detta utan din konstiga morsa


  • Anonym (Vilse och ledsen)
    Anonym (Geet) skrev 2014-08-14 15:12:21 följande:

    Varför flyttar du inte till Staterna till honom? Och hur i hela friden är det så att en Amerikan inte får komma till Sverige som har barn här? Det låter helskumt. Är han medborgare i något annat land än USA?


    Det är skit jobbigt att ta upp det här. Det låter helt befängt och jag låter knasig. Men han var inte skild fast han trodde att det var färdigt för över 10 år sen. Vi har tillsammans jobbat på hans skilsmässa och den blev klar i förrgår. Så det tog tid. Och dessutom står det på migrationsverkets hemsida att det kan ta upp emot 11 mån att få svar
  • Anonym (Vilse och ledsen)
    Maria 434 skrev 2014-08-14 15:15:21 följande:

    Jag hade aldrig gått med på ett sådant krav från min mamma.

    Jag hade gjort klart för henne att hon var välkommen tillbaks i våra liv när hon kommit på andra tankar, tills dess så skulle hon få klara sig utan att träffa sitt barnbarn.

    Sedan hade jag på egen hand löst min situation, allt går bara man vill och är beredd att kämpa för det.

    Ge inte upp, sök lösningar och kämpa!

    Du kan fixa detta utan din konstiga morsa


    Tack Maria. Jag ämnar välja honom. Ringen sitter på mitt finger än. Hon får komma till oss. Vågar bara inte säga det till henne. Vet inte hur det ska gå till eftersom jag inte får en syl i vädret när vi pratar.
Svar på tråden Min mamma tvingar mig att välja!!!