• Nerd

Hur mycket kläder behöver en bebis?

I oktober kommer våran första lilla plutt och jag undrar hur mycket kläder en bebis behöver..
    Har köpt 4 bodies, 2 i strl 50 och 2 i 56.
    1 par byxor i 50 och 3 par i 56.
    Behöver ju mer men hur mycket?

Har även lite strumpor och tunna mössor.
    Ska få en pop-overall av min syster också. En sån där i fleece som är vindtät?

Vad mer behöver jag i klädväg?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-15 10:36
    Ja min mamma har köpt 5 pyjamasar i 50/56 också så det behöver jag nog inga fler :D

• Svar på tråden Hur mycket kläder behöver en bebis?
  • Nerd
    solskenskaka skrev 2014-08-15 10:47:15 följande:

Allt hänger ju på om man bor m tvättmaskin och hur ofta man tvättar. Har en tvåmånaders och har typ 7 överdelar och 2-3 underdelar i den storleken vi använder nu samt lite koftor osv och det funkar men jag tvättar åtminstone en g i veckan ibland oftare om det händer olyckor... I regel får man byta body varje dag och byxor kanske varannan var tredje. Så måste man tex boka tvättstuga osv är det nog bra med lite extra plagg! Grattis till bebisen, så mysigt att förbereda :)

Tack ja det är jättemysigt! :D
    Har egen tvättmaskin som man även kan köra på halvt program.
    Kanske behöver nån uppsättning till då.
    Kan ju hända att man får kläder när bebisen kommer men jag tror inte det blir några mängder.
  • Nerd
    Sisisisi skrev 2014-08-15 10:54:50 följande:

Jag tyckte det var roligare att köpa när bebisen hade kommit och man visste vad det var och hur stor den var. Den första hade 62 när han föddes och tvåan kunde bara ha 56 ett par veckor.

I skötväskan är det bra att ha dubbla ombyten, en olycka kommer sällan ensam ;) Hemma hade vi mest pyjamas på första veckorna. Vissa bebisar håller kläderna rena flera dagar medan andra krämer och bajsar mer allt flera gånger om dagen, svårt att veta innan hur mycket man behöver, beror ju på hur ofta ni vill tvätta oxå :)

Ja jag tänker också lite att det kan vara kul att köpa mer när bebisen kommer. Men jag vet inte om jag kommer att vara så sugen på att åka iväg och shoppa när man har en ny bebis?
    Är man det? 
    Hur fort växer bebisar?! :O
Svar på tråden Hur mycket kläder behöver en bebis?