Äter ni blodpudding med eller utan bacon som tillbehör?
Hur vanligt är det att folk har bacon till sin blodpudding? Och vilken sylt använder ni? och har ni vitkål till eller något annat?
Hur vanligt är det att folk har bacon till sin blodpudding? Och vilken sylt använder ni? och har ni vitkål till eller något annat?
Blodpudding, bacon, stekt potatis och stekt ägg och lingonsylt... Hur gött som helst
Om vi har bacon och om jag orkar steka det till så äter jag med bacon. Sen alltid lingonsylt till. Inget annat ;)
Som barn aldrig bavon, fick det i skolan på högstadiet dock och äter det ibland hemma. Jag gillar inte lingonsylt som brukar vara det som serveras till, så jag tar jordgubb faktiskt Äter det dock sällan men påmindes om det nu så snart ska det bli av
Ibland, och för det mesta lingonsylt och keso.
Blodpudding, bacon, stekt potatis och stekt ägg och lingonsylt... Hur gött som helst
Lingonsylt. Bacon om vi har hemma.
Nu äter jag inte blodpudding alls längre (har fått för mig att det är äckligt), men jag tror bara jag åt stekt blodpudding med lingonsylt. Har inget minne av några andra tillbehör i skolan?
Oftast bara blodpudding och lingonsylt/rårörda lingon, men ibland även med bacon. Äter mest blodpudding när jag behöver billig mat och då skippar jag att köpa till baconet. Men lingonsylt/rårörda lingon ska det vara till och då inte någon lågkalorivariant!
Uppvuxen med att få stekt ägg och lingonsylt till, till mina barn (som inte äter stekt ägg) får bacon och lingonsylt (till de som vill ha sylt) jag tar även stekt ägg till. Har faktiskt serverat med annan sylt när lingonsylten varit slut, ungarna blir väldigt glada då
Med eller utan bacon, med smör, lingonsylt och finriven vitkål. Dricker citronvatten eller apelsinjuice till.