Äter ni blodpudding med eller utan bacon som tillbehör?
Hur vanligt är det att folk har bacon till sin blodpudding? Och vilken sylt använder ni? och har ni vitkål till eller något annat?
Hur vanligt är det att folk har bacon till sin blodpudding? Och vilken sylt använder ni? och har ni vitkål till eller något annat?
Strimlad vitkål ihoprört med lingonsylt tycker jag är det enda som passar till. Bryter av på bra sätt. Bacon fungerar ju men känns lite som kaka på kaka. Bättre med nån grönsak som komplement och då är ju som sagt vitkålen ypperlig.
Vad roligt att se hur andra äter det. Jag och min tjej har tjafsat en tid om vad som är "rätt sätt" att äta blodpudding på. Ser att det verkar variera en hel del. Det där med ägg är verkligen något helt nytt..
Lingonsylt. Bara.
Har dock vänner som äter med ketchup, rivna morötter och en som äter med grädde och skivad banan.
Har dock aldrig varit med om vitkål eller bacon till.
Ja, smör har jag också varit med om folk som haft till.
Jag är uppvuxen med stekt blodpudding medan min partner är uppvuxen med kokt blodpudding.
Vi äter med bacon, lingonsylt och vitkål och så dricker vi juice till.
(Funderade på vad jag skulle bli för middag idag och det blir nog så att jag svänger förbi livsmedelsbutiken och köper hem blodpudding tror jag.)
Jag tycker nog att den som aldrig provat vitkål och lingonsylt ska prova det. Fint strimlad ska den vara och sen ganska mycket sylt och sen bara röra ihop det. Passar fantastiskt bra till blodpudding.
i skolan fick man ju alltid strimlad vitkål med lingonsylt till blodpuddingen. (dom som inte åt blodpudding fick samma vitkål med lingon till sina potatisbullar)
Aldrig varit med om att man ätit något annat till blodpuddingen. Vitkål/lingon, mjölk och knäckemacka har varit tillbehören.
Är jag ensam om att ha smör till? Jag vet även de som har äpple och rödlök till, och sirap på blodpuddingen. Det varierar massor. Hemma kokade mamma blodpudding och resterna stektes.