Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Missfall och depp

Jag blev gravid efter tre månader och svävade på moln. Sen kom missfallet i V8 och hela världen rasade. Jag VET vad du går igenom och det är fruktansvärt. Man känner sig så själsligt och kroppsligt tom.

Det blev bättre för varje dag som gick och jag log och var social på dagarna och grät varje kväll jag gick från bussen hem till huset. Tysta olyckliga tårar.

Vi väntade en menstration och försökte sedan igen men insåg att sambon skulle på tjänsteresa på äl ( hade äl stickor) MEN jag blev gravid ändå! Trodde bara man läste om andra som blir gravida på första försöket efter mf men det hände även oss.

Graviditeten var underbar och i julas födde jag den vackraste lilla flicka världen sällan skådat ???? hon är det bästa som hänt oss. Ibland tänker jag att om vi inte hade fått mf så hade vi aldrig fått vår lilla pärla. Hade vi inte fått mf så hade vi kanske fått en multihandikappad bebis istället för vår livsglädje lilla tjej. Det var kanske meningen att det var just hon som skulle komma till oss.

Jag säger till dig som min läkare sa " folk som får missfall får barn". Du kommer få hålla din nyfödda i din famn och du kommer känna fullkomlig glädje. Missfallet kommer alltid finnas kvar i hjärtat men man får ett annat perspektiv på det.

Kram!

Svar på tråden Missfall och depp