Frågelåda Photoshop 2
Har nu uppdaterat trådstarten med länk till snusfias photoshopblog där hon samlat våra tips och tricks
Har nu uppdaterat trådstarten med länk till snusfias photoshopblog där hon samlat våra tips och tricks
Våra liv: det heter "omforma" (transform) och finns på "redigera (edit)"-menyn, det finns "skeva" (scew) och "fritt" bland annat
MissBeccis: det blir några olika steg du måste göra men det finns bra handledningar på nätet, sök på "photoshop tutorial andy warhol" så hittar du massor.
/my
MrsK det går utmärkt att göra på det sättet - du har ju betydligt friare i PS än i Word.
Tilägg: när du väljer "nytt" PS, välj då den storlek du vill ha på ditt utskrivna dokument och upplösning 300 så blir det jättefint.
Mrs K: rött är "stark" för mig så kanske nåt rött mönster?
Hampelina: det är inte riktigt så man gör utan du öppnar alla dina psd-dokument och så skapar du ett nytt som har den storlek du vill ha på ditt färdiga kollage, sedan markerar du den del av varje psd-bild du vill ha och kopierar den, klistrar sedan in i din collage-bild, varje magbild blir det ett lager i collagebilden och du kan sedan flytta och trixa och dona tills du blir nöjd.
i CS kan du rotera penselspetsen via paletten "brushes"
Olika penslar har ju olika "djup", djup skapar du ju med skuggor, är det enstaka penseldutt du vill få lite mer djup i kan du ju lägga "dutten" i ett eget lager och sedn använda lagerstilar för att skugga.
Sussi75: Jag har nu testat och jag har inga problem med att ha olika stilar på olika lager...
Biza: min gissning är att PhotoEditorn har lite fel där...
MrsK: max bredd eller höjd ska vara 600 px annars trycks din bild ihop.
eller titta in på moderskeppet (se länk i TS) där finns jättebra guider för hur man förbättrar ögonen
Hampelina: Skulle föreslå att du markerar ditt hår med någon funktion, gör ludd på din markering så inte kanten blir så skarp och sedan kan du laborera med hue/saturation och brightness/contrast.
Titta också på moderskeppet.se där finns en del bra tips.
det ska ju inte vara nån skillnad cooljen... du har inte flera lager så det är det som spökar? kollat så du inte ställt ner opacity på suddet?
jag brukar göra bilden svart-vit via image-greyscale enstaka lager använder jag "desauturate" till...