• MuminMy

Frågelåda Photoshop 2

Ett annat tips är att använda lagermasker för att tona ihop två bilder - det tycker jag är det bästa och enklaste. Beskrivning av lagermasker finns på de första sidorna i den här tråden och på devello (länk i TS)

/my - sjalmamma och effellare
  • MuminMy

Fast jag använder det när jag klistrat in ett objekt på en annan bakgrund också (har delarna i varsitt lager förståss) om man då suddar kanten med lagermasken aktiv och en pensel med ty 15% opacitet så blandas det ihop och blir jättebra... testa så får du se

• MuminMy

Fånigt exempel men så här blir det då:

• MuminMy

Just det där med att man kan måla tillbaka med lagermasker tycker jag är helt underbart! Man kan ju liksom ångra steg 5 även om man är på 368, utan att behöva göra om allt därimellan... hade inte heller jobbat med lagermasker innan allas vår Mia introducerade dem för mig och nu vet jag inte hur jag skulle klara mig utan

• MuminMy

om du laddar in actionset "commands" finns där image size - jag tror att du kanske måste göra en egen action för detta, i elements finns ju en del grejor förinställda som man måste trixa med själv i stora photoshop... så här kanske? http://pagecurve.com/tutorial.php?id=5_0_1_0_C

• MuminMy

1985: oftast använder man en kombination av olika filter och / eller färgjusteringar...

Titta på länkarna i TS så hittar du en hel del steg-för-steg anvisningar.

• MuminMy

RD: Jag läste på om den där history brush i  hjälpen,, minns inte exakt men det var lite om och men kring den....

• MuminMy

ta upp paletten "brushes" och klicka på brush tip shape...

• MuminMy

har CS...

Svar på tråden Frågelåda Photoshop 2