• Anonym ((Sött barn))

Blir söta barn fula vuxna?

Hej

Jag har ett väldigt sött barn, får mängder av komplimanger för hens utseende och jag måste erkänna att jag älskar uppmärksamheten. Jag och pappan är medelmåttiga. Men jag oroar mig lite för att hens skönhet ska försvinna.

Blir söta barn fula vuxna eller förblir de ofta snygga hela livet?

• Svar på tråden Blir söta barn fula vuxna?
  • Anonym ((Sött barn))
    sextiotalist skrev 2014-08-18 09:21:43 följande:

Ett sött barn är ett sött barn och troligen så kommer barnet få ett vuxet utseende och då är det inte sött längre.

De tjusigaste personerna jag känner har ofta redan tidigt haft ett personligt utseende och absolut inte söta.

Som många skriver, de flesta blir inte söta som vuxna och många söta barn blir ganska mainstream när de växer upp.

Och allvarligt, vem vill vara söt som ett barn som vuxen?

Ja men se bra ut då. Mitt barn ser bra ut nu, kan det ändras och hen ser mindre bra ut i vuxen ålder?
  • sextiotalist
    Anonym ((Sött barn)) skrev 2014-08-18 12:14:15 följande:
    Ja men se bra ut då. Mitt barn ser bra ut nu, kan det ändras och hen ser mindre bra ut i vuxen ålder?
    Det vet man aldrig, för på ett litet barn är inte proportionerna i ansiktet färdiga. Den lilla söta näsan kan bli en mycket iögonfallande näsa när barnet är vuxet, den lilla söta uppnäsan kan se fånig ut i en vuxen persons ansikte.
    Den lilla munnen kan bli ett smalt streck eller en överfyllig mun.

Så svaret är helt enkelt, ett sött barn innebär inte en vuxen som ser bra ut, ett "fult" barn kan bli oerhört vacker som vuxen.

• Anonym ((Sött barn))
    sextiotalist skrev 2014-08-18 12:20:20 följande:

Det vet man aldrig, för på ett litet barn är inte proportionerna i ansiktet färdiga. Den lilla söta näsan kan bli en mycket iögonfallande näsa när barnet är vuxet, den lilla söta uppnäsan kan se fånig ut i en vuxen persons ansikte.

Så svaret är helt enkelt, ett sött barn innebär inte en vuxen som ser bra ut, ett "fult" barn kan bli oerhört vacker som vuxen.

Tack då vet jag det :)
  • nozpa

Vågar inte svara om barn som anses som söta blir mindre vackra som vuxna. Men de barn som kanske sett lite mindre söta ut som små tycker jag oftast ser bättre ut som äldre.

• sextiotalist
    nozpa skrev 2014-08-18 12:29:40 följande:

Vågar inte svara om barn som anses som söta blir mindre vackra som vuxna. Men de barn som kanske sett lite mindre söta ut som små tycker jag oftast ser bättre ut som äldre.

Det håller jag med om.
  • Anonym (bara vackra barn)

Föräldrar som älskar varandra på riktigt får vackra barn. Vacker baby vacker som vuxen

• sextiotalist
    Anonym (bara vackra barn) skrev 2014-08-18 13:45:37 följande:

Föräldrar som älskar varandra på riktigt får vackra barn. Vacker baby vacker som vuxen

Den äkta skönheten kommer inifrån, så det stämmer nog.
    Det är den skönheten som är bestående, utseendet är alltid momentant
  • Anonym (n)
    sextiotalist skrev 2014-08-18 12:20:20 följande:

näsa kan jag hålla med om. Men munnen förbli väl ganska likt? liten mun och smala läppar blir väl sällan stor mun och fylliga läppar och vice versa?
  • cirkusmusen

Jag har märkt att de som var populära/snygga i skolan i tidig ålder inte alls är det när dom är vuxna. 

Jag var ful i låg, mellan och högstadiet men nu ser jag mycket bättre ut i vuxen ålder :D

• sextiotalist

Och en sak till.
    Varför är du rädd att hennes skönhet ska försvinna. Är du rädd för att hon inte får den uppmärksamheten som hon får idag pga hon är så söt?
    Då tycker jag du ska försöka se till att din dotter blir en bra vän, en trevlig person och inte hänger upp sitt liv på sitt utseende, sådana personer brukar bli rätt odrägliga med tiden.

Se till att hon fördjupar de egenskaper som inte är dagsländor utan kan hålla livet ut, även när hon sitter som en gammal skrynklig gumma i sin gungstol

Svar på tråden Blir söta barn fula vuxna?