• Anonym ((Sött barn))

Blir söta barn fula vuxna?

Hej

Jag har ett väldigt sött barn, får mängder av komplimanger för hens utseende och jag måste erkänna att jag älskar uppmärksamheten. Jag och pappan är medelmåttiga. Men jag oroar mig lite för att hens skönhet ska försvinna.

Blir söta barn fula vuxna eller förblir de ofta snygga hela livet?

• Svar på tråden Blir söta barn fula vuxna?
  • Anonym (Skönheten och odjuret i ett)

Intressant tanke.... har funderat på detta tidigare och tyckt att det stämt bra överens med verkligheten. Själv var jag mycket söt som liten, och var populär rent utseendemässigt upp till mellanstadiet. Efter det tog det en tvärvändning och jag såg, enligt min mening, riktigt illa ut under några år. Nu uppfattas jag till skillnad från tidigare som väldigt vacker. Spännande utveckling ändå.

• Bestemor

Jag kanske har fel, men pojkar som är söta/vackra som barn ofta blir det som vuxna.

Mer ofta blir inte söta flickor det, där tycker jag det väldigt ofta är tvärtom.

De småfula dragen växer till sig och blir vackra.

• beccagranen

Något jag dock lagt märke till är att de med mindre fina ansikten ofta har jäkligt snygg kropp! Och de naturliga skönheterna (klassiskt vacker ansikte) ofta har mindre fina kroppar. Det är som om man kompenserar sina brister i ansiktet med en snygg kropp och de snygga "behöver" inte kämpa med kroppen, eftersom dom ändå är söta. Det är ju inte ofta man ser en 10a på gatan ^^

• Anonym ((Sött barn))
    sextiotalist skrev 2014-08-18 14:21:07 följande:

Och en sak till.

Varför är du rädd att hennes skönhet ska försvinna. Är du rädd för att hon inte får den uppmärksamheten som hon får idag pga hon är så söt?

Då tycker jag du ska försöka se till att din dotter blir en bra vän, en trevlig person och inte hänger upp sitt liv på sitt utseende, sådana personer brukar bli rätt odrägliga med tiden.

Se till att hon fördjupar de egenskaper som inte är dagsländor utan kan hålla livet ut, även när hon sitter som en gammal skrynklig gumma i sin gungstol

Tack för fina råd, jag ska verkligen göra vad jag kan för att han ska bli bli trygg i sig själv och en god person.
  • viseversa

Jag var söt som barn och ser fortfarande bra ut. : ). Min yngsta är också en sån alla kommenterar och tycker hon är väldigt söt. Får se hur det utvecklar sig. Är dock inte orolig. Älskar mina barn oavsett. Utseende är inte allt.

• Anonym (mamma till söt baby)

Det finns åtminstore en studie, som refereras här:
    www.psychologytoday.com/blog/love-sex-and-babies/201108/do-beautiful-babies-become-the-most-beautiful-adults

Svaret i den studien är att det inte finns något samband alls. Ett sött barn har, enligt den, lika stor chans att bli vackert eller fult som en mindre sött barn.

Jag har en babytjej som andra tycker är klassiskt söt. Jag protesterar inte - hon får mycket uppmärksamhet vilket hon tycker om eftersom hon är social - men om hon inte blir klassiskt vacker när hon växer upp så bekymrar det mig inte. Det finns viktigare värden.

• Anonym (hmm)

Vårt första barn var otroligt söt som bebis och litet barn, såg inte så gullig ut mellan sexårsåldern till 8-9 typ, sedan "vanlig" till 13 och efter det bara vackrare och vackrare. Man blir rent hänförd när man tita på det stora (nästan vuxna) barnet.

Vårt andra barn var inte ett dugg söt som nyfödd men bara efter någon månad så kom sötheten fram och den har hållit i sig ända till nu (högstadiet) skillnaden är bara att söt nu förvandlats till snygg.

Vårt tredje barn var inte söt som bebis men från två årsålder har det bara blivit bättre och bättre och nu är det en riktigt snygg person. :)

Kan tillägga att det är samma pappa och mamma till våra barn och vi är tillfreds med livet.

• Anonym (.)
    sextiotalist skrev 2014-08-18 14:21:07 följande:

Och en sak till.
    Varför är du rädd att hennes skönhet ska försvinna. Är du rädd för att hon inte får den uppmärksamheten som hon får idag pga hon är så söt?
    Då tycker jag du ska försöka se till att din dotter blir en bra vän, en trevlig person och inte hänger upp sitt liv på sitt utseende, sådana personer brukar bli rätt odrägliga med tiden.

Se till att hon fördjupar de egenskaper som inte är dagsländor utan kan hålla livet ut, även när hon sitter som en gammal skrynklig gumma i sin gungstol

• Anonym (TS för många år sedan)

Hej

det var jag som skrev den här tråden nästan 12 år sen. Hittade den nu av en slump. Haha så mycket dumt man oroade sig över som ung. Min son ser fortfarande jättebra ut men nu är det så mycket annat som är viktigt (för mig) hälsa, skola, kompisar, familjen som helhet, hans lycka osv 

• Anonym (qwerty)

Ja om den bär dina gener 

Svar på tråden Blir söta barn fula vuxna?