• Flizan30

Anna vs Emma?

Vilket namn gillar ni mest av Anna och Emma?

• Svar på tråden Anna vs Emma?
  • Rani

Anna. Men det har inte så mycket med själva namnet att göra. Mer med att jag träffat så många trevliga annor.

• fluu

Anna! Emma är såååååå tråkigt, fult och låter elakt. Under hela min livstid har det varit så otroligt vanligt att jag är så fruktansvärt trött på det.
    Anna är vackert och enkelt och vunnit mina sympatier på senaste tiden då det inte är så vanligt länge. Inte på minsta sätt uttjatat just nu.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Rani skrev 2014-08-17 23:40:45 följande:
    jag träffat så många trevliga annor.
    Håller med.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Flizan30

För mig har det varit tvärtom då jag växte upp med massa Annor iskolan men inga Emmor alls. Men nu är det såklart omvänt så Emma börjar bli lite uttjatat bland barn även om det är ett otroligt fint namn. Anna är lite "renare" också. Både är dock fina och enkla namn.

• Natulcien

Anna!
    Det är ett underskattat, vackert, stilrent och elegant namn, tycker jag.

Emma är lite småtrist.

• Alexi

För mig som är född på 70-talet är Anna ett fint och trevligt namn men oerhört överanvänt. Varje klass hade ju minst 2-3 stycken med det namnet.

Emma är jättefint men jag störde mig alltid på att det rimmade på hemma, när man ringde till en kompis som hette så och skulle fråga om "Emma var hemma" så lät det så larvigt...

• Abbe83

Gillar Anna mest. Min kusin heter Anna och min brors ex heter Anna och de är båda jättetrevliga.

Svar på tråden Anna vs Emma?