• Toffzan

200:- påminnelseavgift från CSN!

den 29:e juli skulle jag betalat CSN, men mina pengar kom lite senare och jag betalade den 6:e eller 7:e augusti.
    Idag den 18 augusti dimper det ner ett brev från CSn som skall vara skrivet den 9 augusti (som är en lördag???) att jag måste betala påminnelseavgften på 200:- även om jag betalat de senaste dagarna!
    herrejävlar säger jag! jag HAR betalat och att det fifflar med sitt datum och påstår att brevet är skrivet den 9 augusti, en lördag går jag inte på! det tar inte över 1 vecka att skicka ett brev inom Sverige! jag är så arg nu!

• Svar på tråden 200:- påminnelseavgift från CSN!
  • Toffzan
    Gizmo skrev 2014-08-18 19:10:57 följande:

Ring och prata med CSN!

ja jag skall göra det imorgon, men har googlat och läst att de är rätt hårda. men de kan ju för fasiken inte påstå att de har skickat ut detta brevet en lördag! de jobbar ju inte ens då! ganska uppenbart att de fifflat med datumet!
    sen tar det inte över en vecka att nå mig per brev!
    är så arg!
  • Toffzan
    Maria 434 skrev 2014-08-18 19:11:29 följande:

Förstår att du är arg på dig själv.

Hade du betalat i tid hade du sluppit avgiften.

vissa andra bolag skriver "har du redan betalat fakturan så kan du bortse från denna påmminelse".
    CSN jobbar inte på lördagar! de påstår sig ha skickat ut detta brevet en lördag!
  • Engstrom

Som Gizmo skrev, ring och prata med dem! Och nästa gång du inte kan betala en räkning i tid, ring direkt och förklara läget så lär du slippa dyra påminnelseavgifter. Orkar man inte göra en så enkel sak så får man faktiskt skylla sig själv hur bitter man än kan bli..

• Kereza

Seriöst, sluta skylla på andra - du har gjort fel och du får ta ansvaret för det.
    Om du är ärlig mot dejsjälv så begriper du också att som vuxen människa har du ansvar för din egen ekonomi och dina egna skulder - du ska i slutet av varje månad ha tillräckligt med pengar över för dina räkningar. 
    Du kan inte gå genom livet och skylla på andra hela tiden - DINA handlingar är DINA att ansvar för.

• Virriga Vera

Nu sitter ju inte folk och skriver ut brev för hand, man kör ett program som man mycket väl kan sätta till en lördag, man kan t.o.m ha skickat en faktura fil till t.ex Strålfors som kör ut fakturor och påminnelser, detta kan mycket väl göras en lördag. Körningen görs natten lördag till söndag. Kuvertering söndag och man postar på måndag/tisdag. Går det inte med A-post så kan det ta några dagar. Så det är faktiskt inte helt omöjligt att det tar en vecka.

• Toffzan
    Kereza skrev 2014-08-18 19:15:12 följande:

Seriöst, sluta skylla på andra - du har gjort fel och du får ta ansvaret för det.
    Om du är ärlig mot dejsjälv så begriper du också att som vuxen människa har du ansvar för din egen ekonomi och dina egna skulder - du ska i slutet av varje månad ha tillräckligt med pengar över för dina räkningar. 
    Du kan inte gå genom livet och skylla på andra hela tiden - DINA handlingar är DINA att ansvar för.

sluta vara så jävla brysk! typiskt detta forumet!och vadå SKA ha tillräckligt med pengar för över för räkningar!? säger du det till en 4-barnsmor som blivit lämnad med och står där med soc?
    jag betalade in för sent till Telenor med men de var iaf vänliga och skrev att det är naturligt att glömma ibland och har jag betalat de senaste dagarna så kan jag bortse från fakturan!
    att CSN påstår sig ha skickat ut en påminnelse en lördag tror jag inte på för fem öre! sen att de KRÄVER sina 200:- trots att jag har betalat är skam!
  • Toffzan
    Engstrom skrev 2014-08-18 19:15:03 följande:

Som Gizmo skrev, ring och prata med dem! Och nästa gång du inte kan betala en räkning i tid, ring direkt och förklara läget så lär du slippa dyra påminnelseavgifter. Orkar man inte göra en så enkel sak så får man faktiskt skylla sig själv hur bitter man än kan bli..

nej de godkände inte att jag skulle betala in försent i maj, de hotade då med påminnelseavgift.
Svar på tråden 200:- påminnelseavgift från CSN!