• Toffzan

200:- påminnelseavgift från CSN!

den 29:e juli skulle jag betalat CSN, men mina pengar kom lite senare och jag betalade den 6:e eller 7:e augusti.
    Idag den 18 augusti dimper det ner ett brev från CSn som skall vara skrivet den 9 augusti (som är en lördag???) att jag måste betala påminnelseavgften på 200:- även om jag betalat de senaste dagarna!
    herrejävlar säger jag! jag HAR betalat och att det fifflar med sitt datum och påstår att brevet är skrivet den 9 augusti, en lördag går jag inte på! det tar inte över 1 vecka att skicka ett brev inom Sverige! jag är så arg nu!

• Svar på tråden 200:- påminnelseavgift från CSN!
  • Fjärilslarv
    Toffzan skrev 2014-08-18 21:00:33 följande:
    vad väljer man? 0 :- eller 10 tusen men 10 tusen är alldeles för lite när man kämpat flera år med att jobba!
    vad har akassan med min mogenhet att göra. jag är snart 33 år hur gammal är du? 
    eh som du såg så svarade din mogenhet på ett annat inlägg som jag citerade.
    Då får  man rätta munnen efter matsäcken helt enkelt.
    sluta gnäll!
  • Toffzan
    Maria 434 skrev 2014-08-18 21:00:47 följande:
    Självklart är inte A-kassa något man får utan motprestation.

Jag hade lätt klarat mig på A-kassa men så har jag också tagit ansvar för min ekonomi i ett tidigt skede i livet.
    det är inte många som klarar sig på enbart akassa. alla de som har billån, huslån, övriga lån, etc etc.listan kan göras lång. man är väldigt illa ute om man drar alla över samma kam, att alla skall ha råd att klara sig på akassa, för så ser verkligheten definitivt inte ut.
  • Toffzan
    Fjärilslarv skrev 2014-08-18 21:03:09 följande:
    sluta gnäll!
    ja då är det ju inte din uppgift att svara då motsvaret inte var till dig, eller hur? vad har du med att göra vad jag svarade en annan? då är det HON som skall svara, inte du.
  • Fjärilslarv
    Toffzan skrev 2014-08-18 21:04:07 följande:
    det är inte många som klarar sig på enbart akassa. alla de som har billån, huslån, övriga lån, etc etc.listan kan göras lång. man är väldigt illa ute om man drar alla över samma kam, att alla skall ha råd att klara sig på akassa, för så ser verkligheten definitivt inte ut.
    då får man ta av sin buffert...
  • Toffzan
    Fjärilslarv skrev 2014-08-18 21:03:09 följande:
    sluta gnäll!
    sen har jag aldrig uttryckt mig med att denne person var omogen, utan det var ett rent påpekande att hon inte verkade vara så gammal då hennes svar var helt bortom allt jag pratat om.
    håll dig till dig själv och skit i andra är ett bra ordspråk som passar livet
  • Virriga Vera
    Toffzan skrev 2014-08-18 21:02:34 följande:
    ja har man 11 tusen efter skatt så har man väl antagligen räkningar och utgifter baserat på vad man har råd med.
    vi hade räkningar och utgifter baserat på vad min man tjänade sen innan.
    sum summarum, tror du vi har råd med allt nu? nej!
    är det vårt fel att han blev varslad? nej!
    är det vårt fel att han inte får något jobb? återigen nej!

du levde efter dina inkomster och vi levde efter våra. bara för att du klarar dig på 8 tusen så betyder det inte att hela sverige gör det.
    Då får man dra ner på utgifterna så mycket man kan och ringa runt för att få till nya avtal med de som har skuld till. Att ha dålig ekonomi är en sak men att skylla det på andra är att klä sig i en offerkofta.
  • Fjärilslarv
    Toffzan skrev 2014-08-18 21:04:53 följande:
    ja då är det ju inte din uppgift att svara då motsvaret inte var till dig, eller hur? vad har du med att göra vad jag svarade en annan? då är det HON som skall svara, inte du.
    detta är ett debattforum där alla får svara om de vill.
  • Toffzan
    Fjärilslarv skrev 2014-08-18 21:05:09 följande:
    då får man ta av sin buffert...
    nej det är inte alltid det går det heller. en buffert är inget sparkonto med en hög med rikedomar och en buffert håller inte hur länge som helst.
  • Toffzan
    Fjärilslarv skrev 2014-08-18 21:06:57 följande:
    detta är ett debattforum där alla får svara om de vill.
    och är det så du ser det? då har jag med andra ord all rätt att uttrycka mig som jag vill då, eller hur? det var dina ord
  • carolinheiner
    Toffzan skrev 2014-08-18 20:52:54 följande:
    ja det är en skit akassa, ingen normal människa kan leva på de pengarna, det vet vem som helst. du skall inte tro att det är några gratispengar som vissa verkar tro, som soc eller aktivitetsersättning!
    Jo de kan man. Annars finns de bidrag man kan ansöka om.. Ja kan ju säga att aktivitetsstöd är heller inga "gratis" pengar ...

Ja har arbetat betalat akassa å skatt.. Blivit arbetslös fått akassa och aktivitetsstöd (som är lika mycket som akassa) å ändå klarat mig.. Kan man fråga vad du anser e en "ung" ålder?!
Svar på tråden 200:- påminnelseavgift från CSN!