Inlägg från: Fjärilslarv |Visa alla inlägg
  • Fjärilslarv

200:- påminnelseavgift från CSN!

Betala räkningarna i tid istället.

• Fjärilslarv

ts du är medveten om att företag inte ens behöver skicka varken påminnelser eller till inkasso utan kan ge ärendet till fogden direkt, vilket kostar ännu mer pengar. Att de ger dig en påminelse är en chans för dig att betala den, de ger dig alltså en andra chans och du gnäller....

• Fjärilslarv
    Toffzan skrev 2014-08-18 20:52:54 följande:
    ja det är en skit akassa, ingen normal människa kan leva på de pengarna, det vet vem som helst. du skall inte tro att det är några gratispengar som vissa verkar tro, som soc eller aktivitetsersättning!
    det är frivilligt att vara medlem i a-kassan och att ta ut ersättningen, passar det inte så slipper du.
    Toffzan skrev 2014-08-18 20:53:43 följande:
    sen verkar du inte så gammal då du inte verkar förstå innerbörden av mina inlägg
    och du verkar inte särskillt mogen....
  • Fjärilslarv

När jag jobbade heltid fick jag ut ca 11.000kr efter skatt.... och sedan var det ca 8000kr när jag gick på a-kassa och det gick att leva på.

• Fjärilslarv
    Toffzan skrev 2014-08-18 21:00:33 följande:
    vad väljer man? 0 :- eller 10 tusen men 10 tusen är alldeles för lite när man kämpat flera år med att jobba!
    vad har akassan med min mogenhet att göra. jag är snart 33 år hur gammal är du? 
    eh som du såg så svarade din mogenhet på ett annat inlägg som jag citerade.
    Då får  man rätta munnen efter matsäcken helt enkelt.
    sluta gnäll!
  • Fjärilslarv
    Toffzan skrev 2014-08-18 21:04:07 följande:
    det är inte många som klarar sig på enbart akassa. alla de som har billån, huslån, övriga lån, etc etc.listan kan göras lång. man är väldigt illa ute om man drar alla över samma kam, att alla skall ha råd att klara sig på akassa, för så ser verkligheten definitivt inte ut.
    då får man ta av sin buffert...
  • Fjärilslarv
    Toffzan skrev 2014-08-18 21:04:53 följande:
    ja då är det ju inte din uppgift att svara då motsvaret inte var till dig, eller hur? vad har du med att göra vad jag svarade en annan? då är det HON som skall svara, inte du.
    detta är ett debattforum där alla får svara om de vill.
  • Fjärilslarv
    Toffzan skrev 2014-08-18 21:07:11 följande:
    nej det är inte alltid det går det heller. en buffert är inget sparkonto med en hög med rikedomar och en buffert håller inte hur länge som helst.
    då får man ta ett annat jobb då som man är överkvalificerad för, för att ha en inkomst.
  • Fjärilslarv
    Toffzan skrev 2014-08-18 21:10:27 följande:
    tro mig, han har sökt sådana jobb med. men han får inte de jobben heller.
    då får ni väl flytta då.

nej du får inte utrycka dig hur vill i ett debattforum, men du  får utrycka dig hur du vill så länge du följer forumets regler och landets lagar.
  • Fjärilslarv
    Toffzan skrev 2014-08-18 21:13:12 följande:
    jaha, så bara man flyttar så slipper man alla utgifter då menar du?
    njae men ni får kanske ett jobb om han söker på annan ort.
    aja du biter som en skadad orm. ha en trevlig kväll.
Svar på tråden 200:- påminnelseavgift från CSN!