Inlägg från: Maria 434 |Visa alla inlägg
  • Maria 434
    Toffzan skrev 2014-08-18 19:21:47 följande:

nej de godkände inte att jag skulle betala in försent i maj, de hotade då med påminnelseavgift.

Så det här är inte första gången du missar att betala för sent?

Du har betalat för sent, det är helt ditt ansvar. Att få påminnelseavgift när man betalar för sent (dessutom med över en vecka) är inget konstigt.
  • Maria 434
    Toffzan skrev 2014-08-18 19:40:03 följande:

skrev jag att jag har betalat försent till csn fler gånger? nej!

Så i maj bad du om uppskov för en tidigare faktura och blev då informerad om att det inte går samt att det om du betalar för sent kommer en påminnelseavgift.

Trots detta valde du att betala denna fakturan för sent och dessutom blir du upprörd över att du får påminnelseavgift som du redan visste sedan tidigare att du skulle få vid försenad betalning.
  • Maria 434
    Toffzan skrev 2014-08-18 20:52:54 följande:

ja det är en skit akassa, ingen normal människa kan leva på de pengarna, det vet vem som helst. du skall inte tro att det är några gratispengar som vissa verkar tro, som soc eller aktivitetsersättning!

Självklart är inte A-kassa något man får utan motprestation.

Jag hade lätt klarat mig på A-kassa men så har jag också tagit ansvar för min ekonomi i ett tidigt skede i livet.
  • Maria 434
    Toffzan skrev 2014-08-21 09:45:10 följande:
    Tyvärr fanns det ingen inkomstförsäkring för hans fack. Så nej det är inte vårat fel.
    Man kan ordna inkomstförsäkring genom annat än facket.
  • Maria 434
    Toffzan skrev 2014-08-21 10:57:15 följande:
    nej vi tog reda på detta och försäkringsbolagen vill att man är ansluten till ett fack som har avtal med försäkringsbolaget.
    Du har fel
Svar på tråden 200:- påminnelseavgift från CSN!