Pco och sköldkörteln
Hej alla!
Nu har jag fått svar från min läkare, han såg inga större förändringar utan det börjar ge avvikelse, han menade på att om jag skulle gå obehandlad så skulle jag förmodligen få struma inom ett år. Så ska börja äta Levaxin i den minsta dosen (25 mg) och sedan gå på återbesök för att kontrollera värdena i mitten av april. Känns skönt att vi hittade det så pass tidigt :)
Vet ni nu om det har stora betydelser att bli gravid nu? Vill så gärna få hjälp med pergotime, det får jag nu (enligt min gynekolog) om jag vill.
Det som är kruxet för dig med att gravid nu är om din levaxindos inte är rätt inställd. Är man obehandlad och sköldkörtel värdet är väldigt fel så kan det ta tid att hitta rätt dos levaxin för att värderna ska hållas normala. Kan ta länge, men kan åxå gå fort. För mig tog det nån månad så det gick relativt fort. När man sen blir gravid behöver man oftats höja dosen. Min läkare ville att man helst skulle vara rätt inställd på levaxinet och att värdena skulle vara inom gränserna för vad som är gynnsamt för att bli gravid. Men då var mina värden rejält åt skogen så jag hade inte kunnat bli gravid innan. Dom vill att värderna ska vara ok innan man blir gravid för att slippa laborera med doserna när man väl sen är gravid antar jag. Vad har du fått för värden på provsavaret?