• Gweny

Pco och sköldkörteln

engsan skrev 2015-02-03 21:52:31 följande:
    Oj jag vet faktiskt inte. Läkaren rekomenderade ju Uleåborg. Men har ingen statistik på dom.

har inte orkat engagera mig dess mer. Men nu blir vi väl tvugna att börja kolla upp sånt.

Tror vi kör en omgång Till nu pergo, så då blir det vul igen ganska snart så jag kan peata bättre med henne ang alternativen. Efter det blir det hur som helst en mån upphåll från det i alla fall!
    Jo jag tror det är bra att ta ett litet uppehåll, gjorde jag med när jag tog pergo. hoppas verkligen att vi alla ska få lyckas på ena eller andra sättet.
  • Gweny
    engsan skrev 2015-02-04 09:49:24 följande:

Tror vi tagit 4 kurer pergo efter sita ma:at!

Ja jag hoppas på lite bättre samtal med henne denna gång. I telefonen lät det ju som att hon inte tyckte ivf var nödvändigt.

Får nog ringa psykologen om vi inte börjar få lite nytt hopp snart!

Ja och i annat fall byt läkare! Ska ju kännas bra. Tror det kan vara ett skönt stöd med en kurator/psykolog. Nu på SU har dem en egen kurator där, som är inriktad på ännet, så känns bra ifall vi behöver det. Även om det inte kommer lyvkas alls, har vi sagt att då måste vi gå till en, just för att kunna gå vidare...
  • Gweny

sweet belle>> Det är verkligen blandade känslor, både spännande och nervöst. Jag är inte heller så förtjust i sprutor, men var inte så farligt när jag fick prova att sticka mig där. Är väl mest nervös för äggplocket, som verkar göra ont för många och att det ska bli några ägg som befruktas.... tänk vad man ska gå igenom alltså.

kul du kikat i min bloggg, är skönt att få skriva av sig faktiskt.  
    Du ska nog ändå vara glad att inte vara med i studien, då det är för oss som är överviktiga! (läste du inte är det)  Jag har varit normalviktig hela mitt liv, men senaste 3 åren har vikten bara ökat och ökat..men fick ju sen reda på att jag hade med sköldkörteln och PCO, som ställer till det.

men kul att följas åt. hoppas ni snart får komma dit!

• Gweny
    engsan skrev 2015-02-05 08:03:04 följande:

Jag har bestämt mig för att börja kämpa med vikten på måndag igen. Kommer köra en tid med enbart naturdiet som funkade vid förra starten för att sen gå över på lite mer lchf liknande diet. Det fungerade ju förra gången så nu fortsätter jag på samma linje. Vill ner 7- 8 kg till. att gå ner i vikt var en bra sak att fokusera på för att släppa "bli med barn" tankarna lite! Och det behöver jag. Kommer köra en till pergokur och startar den på söndag.

Jo man behöver annat att tänka på! Jag kämpar på med vikten också. Går sakta neråt. Vi köpte en till hund med för några veckor sen, så kan lägga mycket tid där, skönt.
  • Gweny
    Theresan skrev 2015-02-05 08:55:39 följande:

Vi ska dit på onsdag, räknar ned dagarna nu. :)

Åh kul! Så fantastiskt att se.
  • Gweny
    Theresan skrev 2015-02-05 11:52:45 följande:

I morgon blir det v. 20 till och med. Där jag bor blir alla erbjudna kub, vi såg det främst som ett extra ultraljud. Så vi tackade ja.

oj halvvägs redan, tickar på.   ska ni ta reda på kön? 

jag skulle också göra kub  ifall vi blir erbjudna, men tror det är åldersgräns här och är "bara" 33 år. Tror det är från 35.
  • Gweny
    Theresan skrev 2015-02-06 08:59:19 följande:

Vi ska inte ta reda på könet, det vill vi ha som en överraskning. Tills vi inte vet köper vi neutrala kläder, inte för att vi är så petiga med färger, men det blir inga klänningar iaf. :)

Jag har alltid tänkt likadant, så få överraskningar i livet och lite mer spännande att inte veta.   
  • Gweny

Jo man blir glad oavsett kön. Men kul gissa och fundera lite.

• Gweny
    engsan skrev 2015-02-08 10:40:23 följande:

Jaha då har man tagit första pergotabletten

(i kur typ 178 känns det som).

Så om en vecka på måndag blir det nytt VUL!

Jiippii! (Läs SUCK)

I morgon börjar jag kämpa med vikten igen!

Ser fram mot att höra om ditt ultraljud theresan!

Då kan vi kämpa ihop med vikten! Har gått ner 4,2kg än så länge.

Lycka till med nya kuren! På torsdag börjar jag med provera(tabletter) i 10 dgr. 5 dagar in börjar jag att spraya! Nervöst och undrar hur man ska må!
  • Gweny

Nej, jag har inget direkt mål, utan får sätta upp småmål och inte hetsa, utan få vara glad att det sakta men säkert börjar peka neråt på vågen.

Imorgon börjar jag med tabletterna, läste att en vanlig biverkning är viktökning, ja men precis vad man behöver.... Foten i munnen

hur mår du nu med pergon? fått några jobbiga biverkningar?

Svar på tråden Pco och sköldkörteln