• engsan

Pco och sköldkörteln

Theresan skrev 2015-02-03 13:32:25 följande:

Kan Ni inte få prova med sprutor, de brukar ju vara nästa steg innan ivf?

Hur fungerar det?
  • engsan
    Theresan skrev 2015-02-03 13:32:25 följande:

Kan Ni inte få prova med sprutor, de brukar ju vara nästa steg innan ivf?

Är inte det också för att framkalla äl?

För det verkar ju att jag får äl men det sig inte.
  • engsan
    Theresan skrev 2015-02-03 14:36:32 följande:

Man tar sprutor varje dag och kontrollerar äggblåsorna via vul. Det är ungefär samma sak som pergotime, fast starkare.

Är du säker på att du har äl? Har du fått kolla upp äggblåsorna någon gång?

Dom första omgångarna med pergo gjordes både vul och sen lämnade jag blodprover för att se och det visade bra äl.

Nu efter sista ma:t i juli har vi bara gjort vul

då hon tyckte det var onödigt att gå lämna prover. Tog då äl tester i stället som också visade på äl. Så jag måste väl tro att det blir äl. Har alltså alltid kollat med vul förutom nu sista omgången.

Nu i januari behövde jag inte göra vul då hon sa att jag inte blir överstimulerad. Har haft iibland en mogen blåsa och ibland 2. Däremot om vi nu ska ta en till omgång pergo ska nytt vul göras.

tittar jag tillbaka i kalendern där jag antecknar allt så stämmer det bra när mensen kommit ca 2 veckor efter beräknad äl.

Risken för överstimulering kanske blir för stor med sprutor på mig?

Får helt enkelt höra mig för!
  • engsan
    Theresan skrev 2015-02-03 19:14:11 följande:

Hm, undrar då varför det inte fungerar. :/

Ja säg det. Det har ju tagit sig två ggr om än inte som vi ville =(

Och nu är defenetivt mensen på gång!

Så det är kört!

IGEN!

Kanske skulle vara lika å bli överstimulerad med massa äggblåsor så kanske det skulle bli nått av ett i alla fall. Så fruktsnsvärt depprimerande detta! ????
  • engsan
    Gweny skrev 2015-02-03 21:30:05 följande:

Det är ju väldigt dyrt och sen när inga garantier finns heller.  vart har ni tänkt isåfall? är ju verkligen värt att jämföra privata klinker, kan skilja sig en del med tex lyckade ivf och fullbordade gravidteter och även pris.

Oj jag vet faktiskt inte. Läkaren rekomenderade ju Uleåborg. Men har ingen statistik på dom.

har inte orkat engagera mig dess mer. Men nu blir vi väl tvugna att börja kolla upp sånt.

Tror vi kör en omgång Till nu pergo, så då blir det vul igen ganska snart så jag kan peata bättre med henne ang alternativen. Efter det blir det hur som helst en mån upphåll från det i alla fall!
  • engsan
    Theresan skrev 2015-02-04 09:06:40 följande:

Det låter bra, ni måste ju få stöd i era eventuella beslut ang. ivf. Kanske kan du också få en förklaring till varför pergotime inte fungerar? Hur många kurer har du tagit sedan senaste mf?

Tror vi tagit 4 kurer pergo efter sita ma:at!

Ja jag hoppas på lite bättre samtal med henne denna gång. I telefonen lät det ju som att hon inte tyckte ivf var nödvändigt.

Får nog ringa psykologen om vi inte börjar få lite nytt hopp snart!
  • engsan
    Gweny skrev 2015-02-04 10:01:20 följande:

Ja och i annat fall byt läkare! Ska ju kännas bra. Tror det kan vara ett skönt stöd med en kurator/psykolog. Nu på SU har dem en egen kurator där, som är inriktad på ännet, så känns bra ifall vi behöver det. Även om det inte kommer lyvkas alls, har vi sagt att då måste vi gå till en, just för att kunna gå vidare...

Jo fast jag har alltid gillat henne. Hon har vart hur bra som helst.

jag hoppas på att hon bara hade en dåligt dag eller att jag tolkade henne fel.
  • engsan
    Gweny skrev 2015-02-04 23:00:01 följande:

sweet belle>> Det är verkligen blandade känslor, både spännande och nervöst. Jag är inte heller så förtjust i sprutor, men var inte så farligt när jag fick prova att sticka mig där. Är väl mest nervös för äggplocket, som verkar göra ont för många och att det ska bli några ägg som befruktas.... tänk vad man ska gå igenom alltså.

kul du kikat i min bloggg, är skönt att få skriva av sig faktiskt.  

Du ska nog ändå vara glad att inte vara med i studien, då det är för oss som är överviktiga! (läste du inte är det)  Jag har varit normalviktig hela mitt liv, men senaste 3 åren har vikten bara ökat och ökat..men fick ju sen reda på att jag hade med sköldkörteln och PCO, som ställer till det.

men kul att följas åt. hoppas ni snart får komma dit!

Jag har bestämt mig för att börja kämpa med vikten på måndag igen. Kommer köra en tid med enbart naturdiet som funkade vid förra starten för att sen gå över på lite mer lchf liknande diet. Det fungerade ju förra gången så nu fortsätter jag på samma linje. Vill ner 7- 8 kg till. att gå ner i vikt var en bra sak att fokusera på för att släppa "bli med barn" tankarna lite! Och det behöver jag. Kommer köra en till pergokur och startar den på söndag.
  • engsan
    Theresan skrev 2015-02-04 09:06:40 följande:

Det låter bra, ni måste ju få stöd i era eventuella beslut ang. ivf. Kanske kan du också få en förklaring till varför pergotime inte fungerar? Hur många kurer har du tagit sedan senaste mf?

När skulle ni på RUL?

Har ni vart eller var det nästa vecka?
  • engsan
    Theresan skrev 2015-02-05 08:55:39 följande:

Vi ska dit på onsdag, räknar ned dagarna nu. :)

Åh så spännande =)

Allt känns bra hittills?
Svar på tråden Pco och sköldkörteln