• engsan

Pco och sköldkörteln

Theresan skrev 2014-11-11 17:14:41 följande:

Jag har tagit 14 kurer, sedan februari 2013, har bara tagit uppehåll för graviditet/missfall.

Jag visade dock aldrig tecken på överstimulering, någon enstaka gång fick jag två blåsor.

Ok!

Jag hade inte heller mer än en blåsa tidigare men sen jag gick ner i vikt så har jag haft 2.

Tror jag har tagit ca 10 kurer. Också bara gjort uppehåll vid missfallen.

Lycka till på ultraljudet i morgon. Hör av dig hur det gått! =)
  • engsan
    Gweny skrev 2014-11-11 20:42:50 följande:

Konstigt hur olika läkare resonerar med kurer! Vissa får bara ta en i rad och högst 6 ggr och som ni många fler. Är ju ändå risker med det, men kanske olika riskgrupper.

Håller med! Blir ju lite orolig när hon pratar om cancer och så men litar fullt på henne att hon inte utsätter mig för risker utan att jag är medveten om det.

Men jag vet inte hur länge jag orkar med att hålla på med dom. Vi får väll se!

Har jätte ont i magen i dag. Tänk om ägglossningen är först nu? Då missar vi det säkert. Så dåligt som det gick i förrgår och tror inte vi får till det idag. Är helt osugen!

Deppvecka blir det!
  • engsan

Ovanstående var menat till dig Thersan vilket du säkert förstod! =)

• engsan
    Theresan skrev 2014-11-12 19:21:25 följande:

Jag var på vul, tyvärr såg man inte så mycket men gyn kunde konstatera graviditeten och att allt såg normalt ut. Man såg hinnsäcken och kunde ana ett flimrande foster. Jag ska tillbaka om två veckor igen. 

Jag har mått ganska illa hela dagen idag, trodde först att det berodde på en förkylning jag haft ett tag, men det är nog inte det.

Ok men det lät ju possitivt i alla fall. Är ju lite tidigt ännu så du ser säker mer nästa gång. Eller förväntade han sig att se mer?

Händer nog mkt nu på några veckor.

åhhhhh så avis jag är på dig! =)

Vill åxå vara illamående snart!

Jag har haft tok ont i magen idag. Som extrem äl värk eller mensvärk. Fattar inget. Kan jag haft äl först idag??? Iså fall skiter det sig!
  • engsan
    Theresan skrev 2014-11-12 20:55:54 följande:

Min gyn är inte så pratsam av sig, men han verkade inte negativ eller så, han sa att det såg normalt ut och förhoppningsvis skulle gå vägen den här gången. 

Knasigt nog är jag ganska tacksam över illamåendet, det tar bort fokuset från all oro. Jag hoppas att ni också får gå runt illamående snart. :)

Har du fått utslag på äl-test?

Jag hade äl flytningar på fredag. Fick positivt äl test på lördag kväll.

Sen har jag haft ont kring äggstockarna lite på måndag,tis och sen jätte ont igår. Hade lite äl flytningar på tisdag också.

lite öm i magen ännu idag.

fattar inget. Kan testet ha visat för tidigt alternativt visat fel eller har jag ont nu i efterhand bara?

Vet varken ut eller in. Vad tror ni?

Hade vi fått till det nu i veckan bra så hade det inte spelat någon roll. Fick till det sist på måndag kväll. Före det på fredag och lördag.
  • engsan
    Theresan skrev 2014-11-13 15:45:15 följande:

Det låter som att du borde ha haft ÄL på söndagen, eller senast på måndagen. Kanske är det något som händer där inne? 

Det skulle man ju hoppas på att det är. Men

känns som ägglossningsvärk. Tänkte om testet blev lurat av äggblåsan som var 20 mm på torsdagens vul och gav utslag men att det inte blev något av den blåsan men istället av den som var 14mm på vul. Men det borde väll inte bli ökning av de hormonerna om den inte är på väg att spricka?

Kanske dax för mig och sluta spekulera och ta det för vad det är. Har vi träffat rätt så har vi! Bara tiden kan visa det!

Ingen mens ännu Gweny?
  • engsan
    Theresan skrev 2014-11-13 20:47:32 följande:

Just det, du hade två blåsor. Man kan faktiskt få två ägglossningar med några dagars mellanrum om man hade två blåsor. 

Ja det är väll inte så mkt att spekulera i nå mer. Men man undrar ju liksom!
  • engsan
    Gweny skrev 2014-11-13 23:17:30 följande:

Jo, man kan nog bli lite knäpp att fundera över hur och vad typ...bara att gardera över lång period och sen hålla tummarna.

Nopp, beräknad imorgon och inget plus heller, så får se om den kommer eller ska bli oregelbunden som den kan vara ibland.

Jo det är ju så att vi hade behövt få till det lite mer denna vecka för säkerhetsskull, men orkade inte 'be' om det igen. Han borde fattat det själv (att vi behövde göra det en gång till)och min energi till att måsta be om det finns inte längre. Blir helt enkelt för mkt för mig. Tror jag bryter ihop om vi måste göra detta igen. En ny kur alltså!

Kom mensen igång idag eller lyser den med sin frånvaro?
Svar på tråden Pco och sköldkörteln