• engsan

Pco och sköldkörteln

Gweny skrev 2015-12-14 10:25:31 följande:

Oj ja det var rejäla avstånd. Ibland kan det bli flera vul också om det inte ser tillräckligt bra ut.

Nä jag fick inga tabletter för vikten... Vad gör dem? Men jag var dock med i en studie också, så kanske inte fick ta då.

Du får tänka att alla resor och slit kommer bli värt det sen när ni lyckas!!!

Absolut, så måste man tänka, och det försöker jag göra åxå. Tur jag har en bra arbetsgivare som är förstående för dom har inga vikarier för mig så det är ganska struligt!

De är Metformin, en medicin för diabetes egentligen. Det var tydligen gynnsamt att ta inför ivf. Sen var hjälper dom till med vikten, dock tyckte han inte det var nödvändigt för den skull då jag lyckats gå ner själv men det är bara bra om jag kan gå ner lite till känner jag själv!
  • engsan
    Gweny skrev 2015-12-22 09:40:39 följande:

Vill önska er en god jul!!

Längtar lite extra till juldagarna nu, då vi kommer betätta för våra familjer på lite olika överrraskningssätt.

Dock blivit vrålförskyl nu, suck!

Krya på dig kram

God jul och gott nytt år till dig och lilla magen också! Skriv gärna och berätta hur berättandet gick och hur ni överraskade alla, låter jättespännande!
  • engsan
    Gweny skrev 2015-12-22 09:40:39 följande:

Vill önska er en god jul!!

Längtar lite extra till juldagarna nu, då vi kommer betätta för våra familjer på lite olika överrraskningssätt.

Dock blivit vrålförskyl nu, suck!

Hur går det gweny?

Hur gick era överraskningsmoment?

Själv är det nu ca 63 dagar sen senaste mens och den lyser med sin frånvaro! Gjorde ett g test i helg för säkerhetsskull och det var negativt! Har ju oregelbunden men den brukar hålla sig kring 40-45 dagar (oftast)! Men nu hoppas jag att den inte kommer före 7:jan för då kanske vi kommer kommer igång med ivf:en fortare
  • engsan
    Gweny skrev 2016-01-04 18:29:28 följande:

Nja dem kopplade tyvärr inte... Men när dem väl förstod så blev den glada och hans mamma börjde störtgråta!! (1a barnbarn)

Idag fick vi nycklar till vårt nyköpta hus, så mycket roligt nu. Har gått in i v.18 med.

Hoppas ni kommer igång med IVFen snabbbt. Vi gjorde ju långa protokollet, så det tar ju lite längre tid än korta.

Vi kör korta protokollet, för det är väl det om man inte behöver köra med nässprayen?

Mailade kliniken idag och vi kör igång nu så fort jag får min mens, spännande! Den lyser dock med sin frånvaro!

Så roligt med husköp, grattis till det! Vi köpte hus för 3,5 år sedan! Skönt, bara liten bebis som saknas i huset!
  • engsan
    Gweny skrev 2016-01-08 08:58:28 följande:

Ingen aning...jag hade spray. Sen får du ha koll på äl va? Jag ville inte chansa på det då min ibland krånglar, så valde långa för ha koll.

Så klart mensen dröjer nudå när du vill den ska komma.

Hoppas ni också ska lyckas nu!!!

Hmm, alltså jag väntar på mensen och när den startar så väntar jag till 3 eller 4 Mensdagen och börjar ta sprutorna, sen efter några dagar börjar jag ta nästa sorts spruta och och så när ultraljuden är gjorda så meddelar dom vilken dag det äggplock! Inget sagt om att koll på ägglossning???
  • engsan

[quote=76207536][quote-nick]Gweny skrev 2016-01-09 07:44:11 följande:[/quote-nick]Kan säkert vara olika hur det går till. bara läst om andra. Men det finns säkert 100 olika planeringssätt.[/

Jo det är väl så! Men förstår inte varför mensen inte kommer! 71 dagar sen sist! Den brukar ju vara väldigt oregelbunden men nu är det extremt! Undrar om metformintabletterna och folsyran kan ha med det och göra! Eller har jag hjärnspöken som skjuter upp den?

Har ju aldrig velat ha mensen så mkt som nu!

• engsan
    Gweny skrev 2016-01-11 12:52:30 följande:

Jadu bra fråga... Min cykel blev bara mer och mer oregelbunden och konstig. Men säker du inte är gravid?

Ja enligt gravtestet så är jag inte det! Har gjort några tester med två veckors mellanrum och dom visar negativt! Senast nu i lördags! och känner inte av något heller! Och nu sista veckorna vet jag att jag inte blivit gravid då vi inte vart aktiva om jag säger så! Så nej det borde jag inte vara!
  • engsan

Ja givetvis, varför inte! Som att vi inte väntat nog så nog ska vi måsta vänta på mensen å! Drygt! Funderar bara så det inte är nå annat fel nu! Men vad skulle det nu kunna vara! Enda skillnaden mot tidigare är ju metforminet och folsyran som jag tar nu och att jag minskat ner på rökningen kraftigt! Hållt mig till en cigg/dag sedan nyår! Nåja, bara vänta! Som vanligt!

• engsan

Jo det blir väl så om den inte kommer snart!

Ja tanken är ju att sluta helt, men det har vart mkt lättare att vara utan när jag vet att jag "lovat" mig själv att få ta en/dag!och vissa dagar har jag inte tagit någon alls! Kan tyckas onödigt när man ändå klara sig utan så mkt men snart slutar jag med den å!

• engsan

Fick samtal från kliniken igår. Om inte mensen kommit till helgen så gör jag ett till gravtest för säkerhetsskull, och sen börjar jag med tabletter för att framkalla mensen! Så snart är vi igång! Wiiiiieee

Svar på tråden Pco och sköldkörteln