• engsan

Pco och sköldkörteln

Gweny skrev 2016-02-25 10:31:02 följande:

Ja hoppet är inte ute förrän motsats bevisas!

I annat fall får vi tro att det är en liten kämpe i frysen!

Båda ggr klarade sig 1a dem tinade upp för oss.

Ja det är ju bara att hoppas att det gör det för oss med! Annars åker vi på att börja om från början igen! Suck! Undrar när man får göra FET i så fall? Hur gör det till? Kör man massa mediciner då också? Alltså inte samma som nu men tar man något inför insättning då?
  • engsan

Gravtestet var så klart negativt som jag trodde! Vet inte var jag ska hitta krafter att orka fortsätta!!!!!!

• engsan
    Gweny skrev 2016-02-27 00:24:23 följande:
    Uch så tungt! Vet känslan såå väl. Hur ska man finna kraft. Tillåt dig deppa...sen kommer det ju gå några veckor och ny energi kommer. Längtan är större än att ge upp.

Jag gjorde långa protokollet varje gång. tar några veckor. Enda jag slapp var sprutorna vid fet.

Jag försökte tänka att många andra har kämpat längre och gjort fler försök. Så ska inte ge upp! Dock pratade vi om att sätta deadline, så vi inte skulle gå under...

Håller tummarna för er till nästa gång! Jag är ju bevis på att FET kan lyckas!! Vet många fler med.

Styrkekramar!!!
    Då har vi lagt upp en ny plan med vår dr. Den 21 mars börjar jag ta provera och på tredje mensdagen ett preparat som liknar pergotime men heter typ letrozol. Skulle vist vara bättre för oss med pco. Sen när jag fått ägglossning så blir det insättning om vårt enda lilla embryo klarar upptining!

Hur fick ni göra era fet? Med mediciner och så menar jag? Vist gjorde du två fet? Klarade första embryot sig vid upptining för er?
  • engsan
    Gweny skrev 2016-03-10 12:11:00 följande:

Har tänkt på dig! Jo jag fick göra 2 st och bägge ggr klarade sig det 1a dem tinade upp. Vi hade 5 st i frysen. Så 3 ligger kvar.

Jag fick ta spray, tabletter. Åkte in på vul för att kolla slemhinnan, behövdes lite mer tid så blev yttligare vul, så var lite rännande.

Sen väl på insättningen gick det väldigt fort, dem dubbelkollade att våra uppgifter stämde med embryot. 2a ggr fick vi se den 4-celliga på en skärm, fantastiskt att den nu växt till ett barn!

Vid 1a upptiningen tappade embryot en cell...blev 3-cellig, kan hända men ska inte påverka så. Läst om flera där det gått bra.

Sen efteråt blev det lutinus...uch nästan der värsta. Bökigt & kladdigt.

Håller tummarna för er nu!!!

Ok det skänker mig lite hopp att era klarat sig direkt! Känns som tråkigt med bara ett i frysen, hade känts bättre med några st. Men nu är det som det är. Blir det äggplock igen så sa läkaren i alla fall att han skulle köra lite hårdare stimulering för att försöka få ut fler! Att det var i underkant i antal vi fick nu sist men vågade inte köra hårdare ifall jag skulle överstimulerad!

Vilken vecka är du i nu? Måste kännas helt underbart! :)
  • engsan
    Gweny skrev 2016-03-10 15:52:17 följande:

Du kan läsa i min blogg, tror det står mer utförligt där.

Bra din läkare planerar lite tuffare ifall det blir nytt äp! Många får ju göra det...och sen lyckas det.

Det krävs ju bara ett bra...så lär vara en tuffing i frysen om den delat sig och klarade frysas ner.

Går in i v.28 på söndag och slutar snart jobba. Jag kan fortfarande ibland inte fatta att det faktiskt lyckades och vi kommit såpass långt. Fantastiskt vi fick denna möjlighet. Vägen var väldigt tuff, så förstår hur det sliter på dig/er. Men ge inte upp!!

Ja då ska jag gå läsa! Hur hittar jag din blogg?

Jag hoppas och önskar så att det är som du säger, att det är en tuffing i frysen!
    För om detta inte går nu, blir det väl antagligen inte äp före efter sommaren?! Eller jag vet inte men skulle tro det!

Herregud är det vecka v 28 redan???
    Har ni kollat vad det det är för kön? :)
    Har alltid sagt att jag inte skulle kolla och gjorde inte det heller när vi fick flickan men nu vet jag inte! Kanske skulle om det blev möjligt! Å så spännande gweny! Jag är så avundsjuk på dig :)
  • engsan
    Gweny skrev 2016-03-11 07:03:35 följande:

Jo är det värsta med nya försök...tar sån tid. Jag som gjorde långa varje gång med. Räknade ut att vi skulle hinna bara 2 försök per termin...

Men bra man hann börja innan nu April, när ensamstående får börja få med...blir nog mycket längre köer för dem som väntar på att börja.

Kul du hittade min blogg! Jag Har Aldrig haft nån innan, men var skönt skriva av sig. Dock skriver jag inte så mycket längre.

Tiden går väldigt fort nu och vi tog inte reda på kön. Så få överraskningar i livet ändå och blir mer spännande att ta reda på det själva sen vid förlossningen.

Sant det, läste på bloggen att ni inte kollade kön! Ska läsa din blogg bättre vid tillfälle, bara snabbläste lite igår! Ha en fin helg nu och klappa om magen från mig :)
  • engsan
    Gweny skrev 2016-03-11 07:03:35 följande:

Jo är det värsta med nya försök...tar sån tid. Jag som gjorde långa varje gång med. Räknade ut att vi skulle hinna bara 2 försök per termin...

Men bra man hann börja innan nu April, när ensamstående får börja få med...blir nog mycket längre köer för dem som väntar på att börja.

Kul du hittade min blogg! Jag Har Aldrig haft nån innan, men var skönt skriva av sig. Dock skriver jag inte så mycket längre.

Tiden går väldigt fort nu och vi tog inte reda på kön. Så få överraskningar i livet ändå och blir mer spännande att ta reda på det själva sen vid förlossningen.

Min mage vände sig just ut och in! Mitt hjärta med! Min sambo har ju en pojke sedan tidigare som just fyllt 19 år! Han kom just hem och berättade att han ska bli pappa!
    Jag vet inte vart jag ska ta vägen! Jag trodde jag skulle kräkas samtidigt som jag försökte skärpa mig och visa att vi stöttar honom och finns här för honom! Det gör så ont i mitt hjärta på ett kluvet sätt och jag vet inte hur jag ska hantera min känslor!
  • engsan
    Gweny skrev 2016-03-11 23:22:55 följande:
    åh herregud!!! fy vad klyvet och vad ont det gör inombords att få reda på nära så, och i hans fall antar jag det inte var planerat heller.
    fått besked på vägen och man blir så avis och har svårt att ta till sig det. sambons syrra kom förra året och sa att hon var oplanerat gravid, med en idiot som dessutom inte var närvarande..då hade vi precis haft MA. fy det slet itu mig.. dock fick hon mf sen...
    Ja det kommer jag ihåg att du berättade! Nej han säger att det var oplanerat men jag vet faktiskt inte! Det är det att han är 19 år men hon blir 25 i år! Dom är båda sådana personligheter så jag tror dom fixar det bra. Men varför nu och när det är så jobbigt för oss? Min sambo blir alltså farfar före han blir pappa igen! Känns jätte dumt på något sätt!! Å jag känner mig så sotis, så överkörd på något sätt! Kommer så klart att stötta dom fullt ut. Men Om vi inte lyckas, blir det väldigt psykiskt tungt att se hennes mage växa! Känner mig så kluven! Var inte beredd på detta så snart!
  • engsan
    Traska skrev 2016-03-30 09:01:10 följande:
    Theresan här, har bytt användarnamn.

Vilken jobbig situation för dig. Min svägerska berättade om sin graviditet bara någon vecka efter mitt tredje missfall, vi skulle ha varit beräknade ungefär samtidigt. Det var fruktansvärt jobbigt (som tur var hann jag bli gravid igen innan hon födde), jag tror dock din situation är ännu värre. Försök att se er som två olika familjer, grubbla inte för mycket på att han blir farfar innan han blir pappa. Så farligt är det inte. Idag är det ganska vanligt att få barn både väldigt tidigt och ganska sent, så ni är nog inte ensamma om att ha hamnat i en sådan situation. 

Men jag förstår att det känns hemskt och knäppt. Det är illa nog att ens vänner blir gravida när man själv inte blir det.
    Ja fast när jag tänker som så att vi är två olika familjer så känns det nästan ännu värre! Min sambo blir farfar, och vad blir jag??? Plast farmor???? Jag blir ju egentligen ingenting. Så nu blir det en bebis i familjen och om vi inte lyckas få ett barn, så får han i alla fall ett barnbarn, medans jag står på sidan och inte blir "något" till detta barn för utom en "tant" som alltid finns där med farfar! Usch så jävla sorglig jag låter, mensen på G så känner mig så sur och på dåligt humör!!!!! Tack för att ni försöker peppa mig! <3
Svar på tråden Pco och sköldkörteln