• Gweny

Pco och sköldkörteln

Min läkare ringde idag, så flummig. Hade en annan när han hade semester, önskar jag kunde få henne istället. Men iallafall, då jag haft hjärtklappning och trötthet osv, så gick han med på att sänka min dos med levaxin. Har nämligen haft samma dos, som när jag var gravid, så nog varit lite mycket.  Nu hade jag på egen hand redan sänkt till det han sa nu, och mått bättre dem senaste dagarna. ska lämna blodprov om några veckor igen.

• Gweny
    Theresan skrev 2014-09-30 20:30:54 följande:

Hur går det för er?

Jag fick mens i fredags och påbörjade idag en ny pergokur. 

Hoppas denna kuren gör susen för dig! hur många kurer har du tagit?

Jag har precis avslutat min 2a kur, med tydliga äl-tecken, så nu väntar en jobbig tid till BIM, runt 14-15/10. håll tummarna!
  • Gweny
    engsan skrev 2014-10-01 11:37:11 följande:

Igår påbörjade jag ny pergotimekur, vet inte vilken gång i ordningen det är men första kuren efter mitt andra missfall.

Nu hoppas jag att det blir tredje gången gillt och att vi får behålla bebis denna gång. Annars blir det utredning som antagligen ändå inte leder någonstans.

Känner att jag börjat förlora hoppet.

Vul blir nästa vecka på tisdag,alltså 7 oktober. Hoppas på att det finns en stor fin blåsa!

Uch jo jag känner igen tankarna. Vill lyckas igen, mem orolig om det blir ma igen.
  • Gweny
    Theresan skrev 2014-10-01 18:07:02 följande:

Jag är inne på tredje kuren efter mitt tredje missfall. Har blivit gravid 3-4 kuren alla gånger, så hoppas på denna omgång.

Är också rädd för missfall, fruktansvärt rädd. :(

har ni fått göra en missfallsutredning? då du tyvärr haft 3 st.
  • Gweny
    Theresan skrev 2014-10-01 20:27:57 följande:

Nej, jag fick inte det. Min läkare sa att missfallen förmodligen beror på min PCO. 

Förmodligen? så kan han ju inte resonera, lika bra att kolla upp och utesluta anser jag. Läst att PCO(har det också) ökar risken för det, men finns ju massa annat också som kan påverka.

engsan>> håller med dig, sååå svårt att hålla motivationen uppe, behöver också äta bättre och träna mer, gå ner i vikt, men är sån ond cirkel och detta tär så på psyket, så blir lätt att man äter lite då.
  • Gweny

engsan>> Jag känner detsamma, om vi lyckas och det går bra, så blir det inga fler sen. Kommer inte utsätta mig för detta igen, så fruktansvärt tärande på alla sätt. Vet att sambon hade velat ha 2, men nä, vi får vara lyckliga om vi lyckas få 1 nu. (Jag har sen innan också).

• Gweny
    engsan skrev 2014-10-02 12:05:36 följande:

Gweny-

Vi är lyckligt lottade och har en varsin sedan tidigare. Hans pojke är redan 17.5 år och min flicka 9.

Men ett syskon vill vi ju så gärna ha. Tråkigt att man ska måsta kämpa så för att få något så efterlängtat. Blir en riktig liten sladdis.

Men få vi nu en till så kommer jag känna mig så lycklig. Säkert blir jag sugen på en till sen, men då får det bli om det vill sig naturligt i så fall.

Kommer bli en rejäl sladdis här med, så man är såklart lite orolig hur kroppen kommer ta en graviditet och förlossning, efter så lång tid. men så spännande att kunna gå igenom denna resa ihop. Fast då ska man lyckas bli gravid också....inte det lättaste, suck.
  • Gweny

Theresan>> Jag har senaste också legat väldigt lågt, fått hjärtklappning, så fått sänkt lite, ska snart lämna prover igen, se vad det visar.

Har annars insett att mitt 2a försök med pergotime gått i stöpet, ganska tungt just nu. Hur man ska orka ladda om igen....

• Gweny
    engsan skrev 2014-10-09 10:24:57 följande:
    Åh nej! Funkade det inte denna gång?

Tråkigt. Fy f.n för denna väntan hela tiden.

Så jobbigt att ladda om! =(

Tiden går ju så sakta i dessa samanhang!

Stor kram till dig!????
    tack ska du ha. Ja verkligen jobbigt att ladda om.

Min har sagt att vi ska ha högst 2,5, helst ner åt 2-1.
  • Gweny
    engsan skrev 2014-10-09 15:23:48 följande:
    Ja men då var det nog kanske så hon sa, under 2.5!

Men hon tyckte ändå det var bättre att låta den stå kvar på 2.9 än att börja rubba i medicineringen.

Nå vi får väll se hur det går denna gång. Blir det inget nu så kamske man kan titta över levaxinet.

Ska bli spännande att prova trombylen om vi plussar. Hoppas det hjälper!

Fick du inga mogna äggblåsor av pergon denna gång eller missade ni ägglossningen?

Om man ändå kunde tänka på nå annat en stund så tiden går fortare men det går ju inte när man ska ta det där jäkla pergotime.

Man är ju som tvungen att ha "koll" hela tiden.
    Jo hade en fin äl denna gången också, men hjälpte inte.
    Nu får vi vänta på 3e kuren, sen ska vi ha möte med läkaren igen, se vad som händer isåfall.
Svar på tråden Pco och sköldkörteln