• engsan

Pco och sköldkörteln

Gweny skrev 2016-05-22 12:45:02 följande:
    Det är bra! Nu vet du ju också hur det går till, så kanske inte spänner dig lika mycket med.

Ska tänka på dig, kram!
    Tack <3
  • engsan

Idag fick gick plocket mkt bättre, gjorde lite ont men inte alls som sist. Fick ut 12 ägg!
    Dock hamnar dom i frysen då vi inte fick något spermaprov! Positivt vari alla fall att alla tolv äggen gick att frysa! Blir alltså ingen återföring denna vecka!

• engsan
    Gweny skrev 2016-05-23 19:40:42 följande:

Så bra med 12 st! Kommer ni göra icsi?

Jag har ingen aning vad som händer nu. Min sambo så gott som bröt ihop och efter flera timmars kämpande var han inte mottaglig för något fler förslag, fast dom erbjöd att gå in och plocka spermier via testikeln. Efter allt jag gått igenom kände jag mig grymt besviken! Nästa steg är nu att åka dessa 40 mil enkel väg och enkomt bara lämna spermaprov vid ett mindre pressat tillfälle. Och då lite mer förberedd låta dom ta ut via testikeln om det inte går nästa gång heller.
    Sedan skulle vi diskutera om det blir att befrukta våra frysta ägg eller göra ett nytt äp!
    Dom upptäckte också på mig att jag hade en endometrioscycta som dom tömde i tron att det var en äggblåsa. Så får se om jag även nu har endrometrios. Fick en hästdos antibiotika för att förhindra infektion!
  • engsan
    Gweny skrev 2016-05-26 20:21:36 följande:
    Men herregud så tufft för er!! Räcker med bakslag nu ju.

Har själv blivit inlagd pga havandeskapsförgiftning, plus dem upptäckte att h*n lagt sig i säte. Blir vändningsförsök imorgon, nervöst.
    Men oj, vad gör man när man fått havandeskapsförgiftning då? Hoppas allt går bra och att vändningen går bra! Stor kram <3
  • engsan
    Gweny skrev 2016-05-29 21:47:48 följande:

Igår blev vi stolta föräldrar till en liten tjej!

Vägde 3114g & 48 cm lång. V.37+6

Hon hade vänt sig riktigt själv, så Jag blev igångsatt...först hände inget på timmar, sen la vi oss och sov på förlossningen, vaknade efter en timme med täta värkar, var 3 cm öppen. Efter 1,5 intensiv tid utan pauser, så kom hon.

Men åååååååå <3 jag börjar gråta på riktigt!
    Jag kände det på mig att nästa gång du skriver så har ni nog fått. Även om det var lite tidigare än planerat så tänkte jag här när det inte kom något svar att det kanske är så :)
    STORT grattis kära vän och skönt att allt gått bra! Nu ska jag torka glädjetårarna så inte kollegorna undrar varför jag bölar igen :) ha ha
    Kram
  • engsan
    Gweny skrev 2016-05-30 09:04:28 följande:
    Ha ha söt du är! Tack så mycket!

Kommer såklart fortsätta stötta och hålla tummarna för dig här! Måste få bli er tur snart!
    Ja men gisses klart man blir rörd. Som vi kämpat och äntligen har du lyckats! Skönt att det går vägen för några av oss i alla fall!
  • engsan
    Gweny skrev 2016-05-30 16:09:57 följande:
    Ja utan den fantastiska tekniken, så hade vi inte haft henne nu.

Att den 4-celliga klumpen som syntes på skärmen, som klarade frysas ner och tinas upp för att sen bli våran lilla tjej, det är fascinerande!!
    Ja det kan man nog nästan kalla för mirakel! :)
    Går det bra nu då så här första dygnet och hur mår du med tanke på havandeskapsförgiftningen?
  • engsan
    Gweny skrev 2016-06-16 19:20:33 följande:

Traska>> Tack så mycket!

Engsan>> vi mår fint nu. Jag var rejält svullen några dagar efteråt och fick ta medicin mot blodtrycket, men kunnat sluta med det nu, skönt nog.

Våran Ofelia växer och låter oss sova ok på nätterna.

Hur går det själv? Hinns det nån insättning innan semestertider?

Nej vi gör ett uppehåll nu till augusti!
    Vi var till kliniken förra helgen i ett försök att lämna spermier till frysen men det gick inte denna gången heller. Så vi kommer göra vårt 3:e äggplock i samband med att dom gör ett ingrepp och plockar ut spermier från sambon.
  • engsan
    Traska skrev 2016-09-08 07:04:58 följande:

Jag har varit med om något ganska fantastiskt

Ungefär ett år efter att min son föddes fick jag en mens och två veckor senare kände jag tydliga tecken på ägglossning. Vi hade inte tänkt ta upp syskonförsök riktigt än men tyckte att det var dumt att låta en naturlig ägglossning gå till spillo (innan graviditeten hade jag i stort sett aldrig egen äl). Så vi fick till det i alla fall en gång under de dagarna. Två veckor senare hade jag världens PMS men mensen kom inte, tog ett gravtest och blev så förvånad när det visade positivt.

Jag är i v. 9 nu och eftersom jag haft upprepade missfall tidigare försöker jag att inte ta ut något i förskott. 

Men ändå, helt otroligt, 2,5 år med första barnet, inklusive 15 pergotimekurer och 3 mf. Så första försöket med andra barnet (Om den lille vill stanna).

Hur går det för dig engsan?

Men hur underbart är inte det?? Det är ju som ett mirakel! Stort grattis och hoppas allt går som det ska nu. Så från att ha kämpat så mkt är du nu snart förälder till en till! Härligt!

Själv kämpar vi på! Har haft uppehåll nu under sommaren och börjar om med ivf igen nu i början på oktober! Sommaren har gått bra och gick lättare att ta pausen än jag trodde men nu känns det tungt igen!
    Känns hopplöst! Känner inget som helst hopp om att vi kommer att lyckas!
    Dom ska ta ut sperimer på sambon och vi ska göra mitt sista äp som vi får finansierat. Sen blir det frysförsöken om vi får några befruktade! Jag har redan börjat ställa in mig på att vi kommer aldrig få ett gemensamt barn! Har frågat förut men mins inte! Vad låg erat tsh på när ni blev gravid och fått behålla grav?
Svar på tråden Pco och sköldkörteln