Pco och sköldkörteln
Ska tänka på dig, kram!
Idag fick gick plocket mkt bättre, gjorde lite ont men inte alls som sist. Fick ut 12 ägg!
Dock hamnar dom i frysen då vi inte fick något spermaprov! Positivt vari alla fall att alla tolv äggen gick att frysa! Blir alltså ingen återföring denna vecka!
Så bra med 12 st! Kommer ni göra icsi?
Igår blev vi stolta föräldrar till en liten tjej!
Vägde 3114g & 48 cm lång. V.37+6
Hon hade vänt sig riktigt själv, så Jag blev igångsatt...först hände inget på timmar, sen la vi oss och sov på förlossningen, vaknade efter en timme med täta värkar, var 3 cm öppen. Efter 1,5 intensiv tid utan pauser, så kom hon.
Traska>> Tack så mycket!
Engsan>> vi mår fint nu. Jag var rejält svullen några dagar efteråt och fick ta medicin mot blodtrycket, men kunnat sluta med det nu, skönt nog.
Våran Ofelia växer och låter oss sova ok på nätterna.
Hur går det själv? Hinns det nån insättning innan semestertider?
Hur går det för er?
Jag har varit med om något ganska fantastiskt
Ungefär ett år efter att min son föddes fick jag en mens och två veckor senare kände jag tydliga tecken på ägglossning. Vi hade inte tänkt ta upp syskonförsök riktigt än men tyckte att det var dumt att låta en naturlig ägglossning gå till spillo (innan graviditeten hade jag i stort sett aldrig egen äl). Så vi fick till det i alla fall en gång under de dagarna. Två veckor senare hade jag världens PMS men mensen kom inte, tog ett gravtest och blev så förvånad när det visade positivt.
Jag är i v. 9 nu och eftersom jag haft upprepade missfall tidigare försöker jag att inte ta ut något i förskott.
Men ändå, helt otroligt, 2,5 år med första barnet, inklusive 15 pergotimekurer och 3 mf. Så första försöket med andra barnet (Om den lille vill stanna).
Hur går det för dig engsan?