• engsan

Pco och sköldkörteln

Theresan skrev 2014-10-15 20:52:55 följande:

Positivt Äl-test idag, så den här månaden infaller ÄL på cd 21 ... segt men nu är den här.

Skam den som ger sig! Då hoppas vi det lyckas för er också denna gång.

Själv har jag beslutat mig för att göra ett gravtest på söndag. Det är borde vara bim -4 eller -5.

Visar det inte då så väntar jag till bim dagen.
  • engsan
    Theresan skrev 2014-10-16 12:45:58 följande:

Det var tidigt. Jag vågar aldrig testa innan äl+12, det är först då jag kunnat se ett svagt pluss de gånger då jag blivit gravid.

Håller tummarna för dig!

kan vara för tidigt, men har plussat på äl+11 båda gångerna jag vart gravid.

men vi får se! Vill testa så tidigt som möjligt för att kunna börja med trombylen så tidigt det går. Tar hellre ett negativt test för tidigt än att gå gravid några extra dagar utan trombylen nu om du förstår hur jag menar! =)

Om det nu ens blir plus! Återstår att se!
  • engsan

Gjort ett test i går morse som var neg. Men det förstod jag ju med tanke på att det är lite för tidigt. Vet ju inte riktigt när jag ska mensen men bim borde vara mellan onsdag och fredag någonting om jag nu ens fick någon ägglossning.

Ska göra ett test i morgon och ett på fredag om jag inte fått mens eller om jag inte får positivt i morgon.

Känner typ inget så tror inte det blivit något.

innbillar mig ibland att det gör lite ont i magen och att brösten länns lite svullna och ibland lite värk i dom men tror att det är som så många ggr förut en sken graviditet.

Kommer fortfarande råmjöl från brösten upptäckte jag igår. Har inte sett det på länge så det var lite konstigt.

Riktigt spännande att se hur det går för oss alla. Tänk om vi kunde plussa alla tre?? =) känns dock inte som det för mig!

• engsan

Neggativt idag också och det känns som att mensen ska komma när som helst nu. Ont i magen!

Tråkigt!

Bara att börja om igen då! Drygt!

• engsan

Mm att "få till det" på planerade dagar är ju sååå as jobbigt när man kanske inte alls är sugen och det blir ju inte alltid bra då om man säger så.

Är såååå avis på dom som lossar naturligt och slipper hålla på på det här sättet.

Inte sagt att det funkar för dom heller direkt men har man då samlag regelbundet så blir man ju gravid inom rimlig tid om det är som ska.

Nu känner jag däremot inget i magen och ingen blödning heller. Men den dyker väll upp

snart.

brukar alltid få en lite brun flytning dagar/dagen innan mens men det har inte heller kommit.

• engsan

Fortfarande inget tecken på mens. Förutom molvärken igår.

mådde illa i natt när jag vaknade och på morgonen. Konstigt. Får se om den kommer under dagen,annars tar jag ett till test i morgon. Är det ännu negativt så får jag väll tolka det som att mensen är lite sen eller så blev det ingen ägglossning av de där två äggblåsorna jag hade. Senast i morgon borde jag väll få positivt om det skulle vara så eller?

Tänker att jag hade ägglossning mellan tisdagkväll och fredag för två veckor sedan. Tror tisdagen var 7:e okt.

när har du bim theresan?

• engsan

Samma hos oss åxå. Han får prestationsångest och jag blir frustread!

• engsan
    Gweny skrev 2014-10-23 15:03:54 följande:

Mmm verkligen ond cirkel. Förstår ju att han inte kan hjälpa det, men man får ju lite panik då det är så liten stund i månaden man har chansen. Han säger att hans självförtroende är på bott just nu.  

Jag sa åt honom att nu är det denna månaden och tar det sig inte, så är det sällskap med läkaren igen och då kanske det blir dags för att testa nåt annat eller kö till IVF, så vi kan lämna det i deras händer så att säga... jaja vi får se.  

Jo man förstår ju att dom får det. Jag tycker också det är jobbigt att måsta göra det på beställning men jag klarar av att göra det om vi måste.

När min sambo klagade sist att han får prestationsångest så blev jag ledsen. Jag förklarade åt honom att jag får "stå ut med" mkt (gå ber i vikt, slutat röka, dricker inte, gynundersökningar så många så jag tappat räkningen, åka 26 mil för att träffa läkaren, äta mediciner osv) att jag tycker "måsta" ha sex inte är så mkt han behöver göra. Men det leder kanske till ännu mer press!

Nu sist fick vi ju till det så bra oxå så tråkigt att det inte verkar gått vägen. Å andra sidan har jah ju inte fått mens heller men känns att det är kört.
  • engsan
    Gweny skrev 2014-10-23 15:52:50 följande:

Kunde ha varit jag som skrivt det.... jag har också blivit ledsen och förklarat för honom hur mycket jag måste stå ut med undersökningar, hormoner, vikten osv  men han måste "bara" göra sitt så att säga.... jag är inte heller alltid så jättesugen, men man vill ju inte missa chansen.

Jag håller tummarna att din mens inte kommer och ni lyckats!

Tack! Finns ju chans ännu men jag känner liksom inte att det tagit sig. Men å andra sidan så har jag lite hopp ännu, får väll ha det till mensen kommer. Ibland känns det som lite symtom här och där men vet ju sen tidigare att jag kännt och har då bara vart skengravid. Suck!!!
  • engsan
    Gweny skrev 2014-10-23 21:18:38 följande:

åh men fy att läsa allas såna historier. såna har aldrig testat på hur det är att verkligen försöka få barn... suck.  som en jag känner som sa till mig att hon förstod hur jag kände, för dem fick försöka i 2 månader!!! öhhhh???? du skojar med mig nu va, blev lagom irriterad kan jag säga.

Ja men eller när fb vänner som väntar barn gnäller om hur jobbigt det är att vara gravid. Själv sitter man där och läser och önskar inget hellre än att få graviditetskrämpor.

Eller anhöriga eller andra gravida frågar - är det inte dax för er snart???

Sitter nästan å sliter håret i frustration vid såna tillfällen och har bara lust att skrika- ni fattar inte vad vi går igenom!!!!!
Svar på tråden Pco och sköldkörteln