• Gweny

Pco och sköldkörteln

Min spolning gick bra idag, gjorde inte ont och det såg jättebra ut sa hon. 
    Tyvärr såg hon inte att något ägg var på väg att släppa...

Jag fick utskrivet fler kurer med pergotime, som vi kan ta tills det är dags för IVF. Hon skickade iväg remiss för det nu.  Så nu har vi en plan framför oss iallafall. Men hoppas verkligen vi kan lyckas själva innan det blir aktuellt för det.
  • Gweny
    engsan skrev 2014-11-27 21:41:49 följande:
    Skönt att höra att det gick bra. Bra att ha en plan. Så det gjorde inte ont? Kändes det?

Jag hoppas att pergotime kuren hänger kvar nu efter denna mens så att något ägg mognar och lossnar nu även om vi inte tar någon kur. Så drygt att vänta till efter jul med nästa omgång.
    Jag spände mig såklart lite. Det kändes inget när hon förde in den. sen när hon spurtade in 1a vätskan, så kändes det lite spänt några sekunder, men gick över, sen var det inget mer. försökte slappna av så gott det gick, så var väldigt positivt överraskad faktiskt.

Ja verkligen drygt att behöva vänta till efter jul.... Jag fick utskrivet 6 kurer till, så jag kan välja om jag vill ta.
  • Gweny
    engsan skrev 2014-11-28 09:39:02 följande:

6 kurer? Som du får ta efter varandra?

Eller måste du göra uppehåll?

Nä jag fick göra som jag ville själv. Eller om vi ville släppa det helt ett tag. Hon såg inga risker för mig. Så olika... vissa läkare säger ju högst 1-3 i rad.

Men kommer nog ta högst 3 i rad och sen pausa. Har inte fått jobbiga biverkningar av det. Känner att jag vill prova... för hon såg ju ingen egen äl hos mig nu....lite depp att det som ställer till det, när resten verkar se bra ut.

Förutom PCO och hypo då....
  • Gweny
    Theresan skrev 2014-11-28 10:52:35 följande:

Jag skrev tidigare men det verkar ha försvunnit.

Skönt att ha en plan ändå, även om vi hoppas att ni lyckas innan dess.

Tack! hoppas på alla här får lyckas snart.
  • Gweny

Med pergo, så fick jag regelbunden cykel och som du säger, jag kände av rejält när äl var, högg till i sidan, brukar inte ha så. Sen fick jag dem typiska äl-flytningarna. Brukar jag inte heller ha. Verkar ju dock som jag har väldigt få egna äl, så kanske därför jag inget märkt av tidigare så heller.

Dock när jag läser bakåt i min blogg, så kände jag faktiskt av lite den gången när vi sen lyckades... bra att ha det nedskrivet och jämföra lite med. 

• Gweny

Jo tycker det borde vara anledningen för du blöder så.  Jag märker ingen skillnad så på mina faktiskt. men läst om andra som fått mer, när det varit riktig äl så.

• Gweny

Här händer ingenting just nu. Väntar på börja 4e pergo-kuren och våran remiss för IVF har kommit fram. Så lång ny väntan. Så är inte inne så mycket nu.

God Jul på er! Hoppas 2015 blir vårat år.

• Gweny

Den borde komma till helgen. Fast osäkert, då den är så oregelbunden.

• Gweny
    engsan skrev 2015-01-14 13:02:03 följande:

Kan tilllägga att skulle jag vara i din sitts jaksu så skulla inte jag vänta. Som theresan skrev att hon tog pergo trots svajiga värden så skulle jag också gjort. Risken för missfall finns där oavsett man tar pergotome och levaxin eller är helt frisk, Men det är inte bara risker, det är ju även CHANS till graviditet. =)

Jag chansar hellre på att få möjligthet att bli gravid än att vara orolig för missfall och komplikationer.

Men tycker också du ska fråga din läkare hur hon ser på just ditt ärende och sen ta ställning över hur du vill göra!

Månne hur det går för Gweny?

Legat lågt ett tag. Händer inte så mycket. Väntar på bim efter min 4e kur pergo, men känner inget tyvärr som tyder på bra. Blir ironiskt nog på samma dag som vi skulle haft BF.

Nu är mina värden stabila iallafall sen några månader, så hoppas slippa uppleva det igen.
  • Gweny
    engsan skrev 2015-01-17 14:43:10 följande:

Den här veckan förra året var den lyckligaste veckan på måååånga år, Fick vårt första plus den veckan efter många års försök. Några veckor senare kom den värsta tiden i mitt liv. Då vi fick vårt första MA. Alltså ett år sedan ganska precis. =(

Lider med dig! Om vi inte fått vårt ma, hade BF varit nästa vecka.
Svar på tråden Pco och sköldkörteln