Inlägg från: Charlotte 86 |Visa alla inlägg
  • Charlotte 86

Erfarenheter av MVC Gamlestaden Göteborg?

Hej,
    Jag gick på mvc där när jag väntade min dotter. Jag tycker att allt fungerade bra :) Jag hade Laila som barnmorska. Man gör ju inte ultraljudet där så nej dom berättar inget kön :) Alla i göteborg (tror jag) gör sitt ul på östra. Det är lite olika vem man stöter på där tror jag. Vi ville också veta och frågade om hon kunde se men hon som gjorde ultraljudet sa att "ne de kan jag inte se". Vet inte om hon bara var en surtant eller om hon verkligen inte kunde se. Vi bokade iaf ett privat ul och fick veta könet :)

Nu plusade jag igen för drygt en vecka sen. Känns lite overkligt fortfarande! Sitter just nu och funderar på om ja ska välja gamlestaden igen eller testa munkebäck men nu läste jag lite dåligt om munkebäck här, visserligen från 2011. Vad är det du hört om de?  

• Charlotte 86

Här var vi. Två gånger till och med :)
    http://www.emmaultraljudsklinik.se/index.php?option=com_content&view=article&id=98&Itemid=102

Tack! Bara i vecka 5 (4+4) . 2 maj så nästan exakt en månad senare. Känner mig orolig denna gången så vågar inte tro på det riktigt. Hur mår du? Har du börjat må illa eller så än? Man glömmer vekligen fort för jag kommer inte ihåg när det började för mig sist. :) Kan ju hoppas på att slippa de denna gången.

• Charlotte 86

Vad skönt att du har fått se den lilla där inne :)

Ja de är väl missfall jag oroar mig för mest och att jag drack innan jag visste att jag var gravid. Vi var i spanien precis och du vet hur de är när man är på semester, man tar en kall öl (eller vad man nu gillar) på balkongen och kanske något till maten. Aldrig att jag var full men ändå. Dom säger att de inte ska påverka så tidigt men blir ändå orolig :P Trodde aldrig att jag skull bli gravid så snabbt. Tog ut min spiral den 5 aug och måste blivit gravid några dagar efter de bara!

Än så länge känner jag mig bara lite trött ibland och öm i brösten. Att kissa på natten kom inte fören senare i graviditeten, för mig iaf. Skönt att du fick magkatarren under kontroll! Hoppas de fortsätter så :)

• Charlotte 86

Ja sminkt, parfym etc brydde jag mig aldrig om när jag var gravid. De är att gå till överdrift tycker jag. Ja menar våra föräldrar hade typ hälften av alla dom restrektioner som finns idag och de har ju gått bra. De har inte blivit några fel på min dotter heller :)

De som är viktigt är alkohol,nikotin och koffein. Kallrökt i sig är ju inte farligt utan de är att det kan finnas bakterier som gör dig sjuk och om de skulle hända så kan de vara farlig för barnet. Jag har under mina 28 år aldrig bivit sjuk av sådant men visst man behöver ju inte äta de varje vecka. Sen kan man frysa in de först med för att vara på de säkra sidan. Lakrits har jag aldrig äns hört att man inte ska äta, de äter jag typ aldrig ändå men skull jag bli sugen någon gång skulle jag nog ta en bit ;)

• Charlotte 86

50 g lakrits om dagen läste jag nu. Om man inte är världens lakrits älskare så är det väl inte många som kommer upp i de Skrattande

Svar på tråden Erfarenheter av MVC Gamlestaden Göteborg?