A82 skrev 2014-11-12 08:11:38 följande:
50% vad härligt! :) Själv tycker jag att tiden går sakta.. Nästa mål blir RUL i slutet av månaden. Har inte känt några riktiga sparkar inne heller, vet att moderkakan ligger i framvägg. Om jag ska vara lite positiv så kanske det varit ngt liknande sparkar de senaste två dagarna, men jag tycker det är svårt att veta.
Spännande att berätta för er dotter. :) Jag hade också en sådan tanke först, att iaf vänta tills efter RUL. Men jag blev stor rätt fort och andra såg det tydligt, då ville jag inte att sonen skulle komma in i ett samtal där han troddes veta. Så vi berättade för ett par veckor sedan. Först hade han svårt att ta in. "-men mamma, din mage är ju tjock för att du ätit så mkt mat" ;) haha. Men nu är han helt med på det hela. Rätt skönt också att han vet varför mamma är tråkig och måste vila osv. Får hålla tummarna att allt går bra på RUL bara....
RUL ser säkert toppenfint ut skall du se men det är nervigt att ligga där när en bebis har fått ok så är det liksom fortfarande en bebis kvar som kan ha något fel, pulshöjande, puh!!
Sparkarna är så mysiga! Min moderkaka ligger också i framvägg (låg iaf för några veckor sedan) men jag känner ändå när de liksom sparkar vid sidan om tror jag, eller så har moderkakan flyttat sig lite. Vi får se imorgon
Vi väntar mest för att det med MCDA tvillingar (enäggs som delar moderkaka) är såpass mycket högre risker men nu när jag är i vecka 21 så känns det som att jag ändå vågar berätta för henne. Hon är 2,5 så inte så stor ännu och min mage är inte heller den speciellt stor (för omföderska och tvillingar vill säga

) så hon har inte frågat.
Det skall bli kul att även bli helt officiell på Facebook också. Jag har några fb-vänner som också väntar barn till våren och vi umgicks när vi var lediga med nr 1 så skall bli kul att kunna göra det även denna gång.