• BAJ

IKEA förstör mitt skåp

På onsdagen åker jag till IKEA för att köpa ett skåp. Det är tungt men jag får hjälp att bära hem det. När jag kommer hem märker jag att bitarna inte passar. Jag sätter ihop skåpet på ett logiskt sätt men det passar inte ihop och till slut går bitarna sönder för att det inte passar. Jag blir på fredagen skjutsad tillbaka med hela skåpet. IKEA ger mig dock inte pengarna tillbaka fast det inte passar och jag har satt ihop det på ett logiskt sätt. IKEA påstår att det är jag som haft sönder det fast det är IKEAs fel att de har gett mig fel bitar. Jag åker tillbaka hem med skåpet. Nu undrar jag hur jag kan gå vidare med detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-20 15:47
    Det är bara några bilder och sedan är det tre sidor med text. Dessa är inte på svenska, därför gör jag på ett logiskt sätt men det går inte och då går det sönder.

• Svar på tråden IKEA förstör mitt skåp
  • Harmagedon

Ok att du tycker att det mest logiska är att dela på bitarna. Men hur får du det till att Ikea förstört ditt skåp?

• Dixie
    BAJ skrev 2014-08-20 16:24:12 följande:
    Det är först en framsida, sen två bilder, sen jättemycket text på ett annat språk, flera sidor. Efter tredje sidan när jag inte förstått något gjorde jag istället det som var logiskt.
    menar du att det inte fanns instruktioner på sv eller eng? 
  • BAJ
    Harmagedon skrev 2014-08-20 21:44:00 följande:

Ok att du tycker att det mest logiska är att dela på bitarna. Men hur får du det till att Ikea förstört ditt skåp?

Eftersom skåpet jag fick hem inte var som i affären och de inte informerade om detta på svenska förrän jag åkte tillbaka med det.
  • BAJ
    Dixie skrev 2014-08-20 21:55:10 följande:

menar du att det inte fanns instruktioner på sv eller eng? 

Nej, endast en mycket liten text på svenska, resten var bilder samt utländska.
  • EnAnonumius
    BAJ skrev 2014-08-20 22:03:19 följande:
    Nej, endast en mycket liten text på svenska, resten var bilder samt utländska.
    Mmm..

Det är som så att IKEAS bruksanvisningar har mycket liten text.
    Samma lilla text som du ser på svenska är översatt på flera olika språk...
    Syns ganska tydligt...

Innan man montera en möbel så skall man alltid gå egenom delarna först.. Jämföra med bilderna.. 
    Upptäcker man att det fattas någon del så hör man av sig till IKEA först innan man skruvar ihop skåpet (annan möbel) Det är en del i att tänka logiskt nämligen att göra så..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Tirem
    BAJ skrev 2014-08-20 21:43:24 följande:
    SKÅP!
    Skåp/låda, spela roll? Framsida, baksida, underdel, överdel, höger sida, vänster sida och lucka= 6 delar.
  • Barbamama08

Men allvarligt talat. Att sätta ihop något från IKEA är väl lika enkelt som att sätta lägga ett pussel anpassat för en femåring. Du tittar på bilderna och gör allt steg för steg. Är det inget avancerat tar det högst några minuter.

Om du har fått andra delar än vad som är på bilderna borde du ha ringt kundtjänst innan du ens försökte sätta ihop något.

• Browneyedgirl

Allvarligt talat, har du aldrig köpt nåt

På IKEA förut? Självklart ska man inte dela någon bit!

Jag tror inte att häftet du hänvisar till var bruksanvisningen. De har nämligen aldrig text utan alltid bilder. Kanske kan du hävda att de missat att skicka med bruksanvisningen, men du får tyvärr ta eget ansvar för att du förstörde skåpet då du delade en av bitarna.

Jag råkade en gång montera fel pga slarv. Inget de hjälper till med.

• Tom Araya
    BAJ skrev 2014-08-20 15:20:21 följande:

På onsdagen åker jag till IKEA för att köpa ett skåp. Det är tungt men jag får hjälp att bära hem det. När jag kommer hem märker jag att bitarna inte passar. Jag sätter ihop skåpet på ett logiskt sätt men det passar inte ihop och till slut går bitarna sönder för att det inte passar. Jag blir på fredagen skjutsad tillbaka med hela skåpet. IKEA ger mig dock inte pengarna tillbaka fast det inte passar och jag har satt ihop det på ett logiskt sätt. IKEA påstår att det är jag som haft sönder det fast det är IKEAs fel att de har gett mig fel bitar. Jag åker tillbaka hem med skåpet. Nu undrar jag hur jag kan gå vidare med detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-20 15:47
    Det är bara några bilder och sedan är det tre sidor med text. Dessa är inte på svenska, därför gör jag på ett logiskt sätt men det går inte och då går det sönder.

Om du har fått fel delar borde det lätt gå att konstatera, annars är det du som gör fel. Du borde ha krävt instruktioner på Svenska, det ska finnas.
Svar på tråden IKEA förstör mitt skåp