• BAJ

IKEA förstör mitt skåp

På onsdagen åker jag till IKEA för att köpa ett skåp. Det är tungt men jag får hjälp att bära hem det. När jag kommer hem märker jag att bitarna inte passar. Jag sätter ihop skåpet på ett logiskt sätt men det passar inte ihop och till slut går bitarna sönder för att det inte passar. Jag blir på fredagen skjutsad tillbaka med hela skåpet. IKEA ger mig dock inte pengarna tillbaka fast det inte passar och jag har satt ihop det på ett logiskt sätt. IKEA påstår att det är jag som haft sönder det fast det är IKEAs fel att de har gett mig fel bitar. Jag åker tillbaka hem med skåpet. Nu undrar jag hur jag kan gå vidare med detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-20 15:47
    Det är bara några bilder och sedan är det tre sidor med text. Dessa är inte på svenska, därför gör jag på ett logiskt sätt men det går inte och då går det sönder.

• Svar på tråden IKEA förstör mitt skåp
  • zZzZz

Du kan ju inte kräva ersättning för något du haft sönder, har du märkt att det var fel bitar, instruktioner, så skulle du åkt tillbaka direkt och bett och få en ny, men nu har du försökt vålda ihop något, som du kallar på ett logiskt sätt, och därmed själv haft sönder det, ditt egna fel med andra ord... 

Bit i det sura äpplet, tyvärr... 

• Hobbyarkitekt

Om man inte fattar deras supersimpla beskrivningar, så finns där ett supportnummer man kan ringa.

Vilken vara var det du köpte?

• Ogago

Du ska inte vara kund hos IKEA. Köp dina grejor på dyra gatan istället, det blir billigare för dej.

• Fjärilslarv
    BAJ skrev 2014-08-20 15:46:51 följande:

Det är bara några bilder och sedan är det tre sidor med text. Dessa är inte på svenska, därför gör jag på ett logiskt sätt men det går inte och då går det sönder.

du kan ju söka upp beskrivningen på nätet och sen sätta in det i google översätt och taadaaaa instruktion på svenska.
  • BAJ

Det är METOD skåp från IKEA. Hur ska jag gå vidare?

• Fjärilslarv
    BAJ skrev 2014-08-20 16:14:19 följande:

Det är METOD skåp från IKEA. Hur ska jag gå vidare?

jo men är det ett väggskåp, klädskåp, skoskåp?
  • Kjell2

Har kollat monteringsanvisningen för METOD. En sida varningstext på en massa olika språk inklusive svenska. Sen flera sidor hur man monterar med enbart bilder.

• BAJ

Det är ett vanligt skåp med en lucka som jag skulle ha till tidningar. Fast luckan saknades i förpackningen så jag fick ta en annan bit.

• Hobbyarkitekt
    Kjell2 skrev 2014-08-20 16:19:36 följande:

Har kollat monteringsanvisningen för METOD. En sida varningstext på en massa olika språk inklusive svenska. Sen flera sidor hur man monterar med enbart bilder.

Som det brukar vara då alltså. ;)
  • BAJ

Det är först en framsida, sen två bilder, sen jättemycket text på ett annat språk, flera sidor. Efter tredje sidan när jag inte förstått något gjorde jag istället det som var logiskt.

Svar på tråden IKEA förstör mitt skåp