• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • VeronikaK

Jag är ju inte så ofta här och skriver, men jag följer er.

Fick mens strax innan jul, och måste åka bort i veckoslutet, ungefär när jag antar att  det är dags för äl. Så jag räknar inte med att det blir något på ett bra tag. 

För min del gör det inget med gravida i tråden. Vi har ju inte försökt så länge, så ingen större stress för det. Å andra sidan känner jag viss stress över att jag har åldern emot mig.

Nya tag under 2015!  :D Gott nytt år på er!

• VeronikaK

Jag är ju inte så ofta här och skriver, men jag följer er.

Fick mens strax innan jul, och måste åka bort i veckoslutet, ungefär när jag antar att  det är dags för äl. Så jag räknar inte med att det blir något på ett bra tag. 

För min del gör det inget med gravida i tråden. Vi har ju inte försökt så länge, så ingen större stress för det. Å andra sidan känner jag viss stress över att jag har åldern emot mig.

Nya tag under 2015!  :D Gott nytt år på er!

• Janna84

Tack för alla gratulationer!

Jag stannar gärna kvar i tråden men jag har på känn att det blir mest gravidprat framöver. Ni får väl lova att hojta om det blir för mycket, vi kan ju som sagt stanna kvar i den här tråden även om vi startar ytterligare en tråd. Jag vill absolut att vi fortsätter tillsammans

Gott nytt år på er! Här startade det nya året med ryggvärk (vilket är lite oroväckande) men jag försöker tänka att vi väntar barn, inte missfall.

• mammave

VeronikaK: så känner jag oxå, inte stressad än (är inne på fjärde försöket), men blir aningen stressad pga åldern. Kmr inte ihåg hur gammal du är el vilketförsök du är inne på och hittade dig inte i Bim-listan.

Om ngn vill lägga in mig på Bim 15/1 är det helt ok Kan inte från telefonen

• mammave

VeronikaK: men visst kan spermierna leva upp till fem dygn? Så även om du har äl när du är borta finns chansen

• Lectin

God fortsättning på er!

Åh Janna så glad jag blir! Håller alla tummar!

Iskristall: blä... Inte nu igen. Känner med dig och förstår dig. Är nog därför jag inte syns så galet mycket i tråden nu. Jag känner mig uppgiven och lite blasé efter alltför många misslyckade försök... Är det verkligen någon idé att ens försöka mer? Maken och jag har bestämt oss för att ändå ge det ett par försök till nu med tabletthjälp.

Det där med egen tråd för er som plussat tycker jag är en bra idé! Som Janna säger så innebär ju inte det att ni är portade härifrån utan mer att vi som fortfarande försöker kan välja att följa er vardag som gravida eller inte. Känner jag mig själv kommer jag hoppas och hålla koll på den tråden mellan äl och bim.

• Janna84

Veronika, den här månaden missade vi ÄL och jag är ändå gravid så kör på både före och efter resan och hoppas på det bästa.

Mammave, du har helt rätt! Jag ska försöka lägga oron åt sidan och så har vi bestämt att vi ska boka VUL inom kort, jag ska dock försöka uthärda drygt två veckor så det finns en chans att få se hjärtat slå. Det hjälper inte när maken inte vill tro på graviditeten förrän vi sett ett levande embryo men idag är jag mer positiv med fortsatt ömma bröst och ett lite tydligare gravtest. Blödningarna och ryggvärken kvarstår men jag är ändå hoppfull.

Kämpa på Iskristall och Lectin! Det har känts helt hopplöst för oss i perioder men nu blev vi plötsligt gravida och det blev en perfekt tidpunkt, ibland finns det kanske en mening med att det tar tid.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea