• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Minxy
    Janna84 skrev 2015-01-07 22:15:07 följande:
    Usch smile4.gif Har du testat akupressurbanden? De tar inte bort allt illamående men de brukar ta bort udden av illamåendeattackerna. Lycka till imorgon!
    Mm, har på mig seabands hela dagarna, hjälper tyvärr inte :(
  • Lectin
    malbjo skrev 2015-01-07 21:57:11 följande:

Idag vågade jag testa och fick gravid 2-3????. Vågar dock inte tro på det och är livrädd att det ska sluta som förra gången med missfall. Försöker tänka glada tankar o hoppas att det hjälper.

Enligt gravidappen är jag 4+5 så i mitten på seotember ska det vara dags om allt vill sig väl.

Håller tummarna för er andra också hjälpte tydligen att bara påbörja utredning:)

Grattis malbjo!!
  • Shrew

Hej på er!

Grattis till alla som plussat! 
    Jag har bim 13/1 men tror inte det blivit något den här månaden heller. Jag tog blodprover före jul och enligt dem och gyn är jag högfertil kvinna! Svårt att tro när man inte blivit gravid under 10 månader. Min menscykel är ca 33 dagar nu och gyn tyckte att det är lite långt och tyckte att vi ev skulle pröva stimulera ägglossning. När jag googlat på menscykel så är 33 dagar inom det normala och jag får mens regelbundet. Å andra sidan hade det kanske varit bra att få lite hjälp. Tänkte i alla fall beställa hem digitala ägglossningstest, fertilitetsglidmedel och annat som kanske kunde hjälpa till.
    Har ni som ätit pergotime fått biverkningar?

• VeronikaK
    malbjo skrev 2015-01-07 21:58:44 följande:

Idag vågade jag testa och fick gravid 2-3:). Vågar dock inte tro på det och är livrädd att det ska sluta som förra gången med missfall. Försöker tänka glada tankar o hoppas att det hjälper.

Enligt gravidappen är jag 4+5 så i mitten på seotember ska det vara dags om allt vill sig väl.

Håller tummarna för er andra också hjälpte tydligen att bara påbörja utredning:)

Grattis! En trevlig start på det nya året. 
  • Janna84
    Shrew skrev 2015-01-08 11:50:09 följande:

Hej på er!

Grattis till alla som plussat! 

Jag har bim 13/1 men tror inte det blivit något den här månaden heller. Jag tog blodprover före jul och enligt dem och gyn är jag högfertil kvinna! Svårt att tro när man inte blivit gravid under 10 månader. Min menscykel är ca 33 dagar nu och gyn tyckte att det är lite långt och tyckte att vi ev skulle pröva stimulera ägglossning. När jag googlat på menscykel så är 33 dagar inom det normala och jag får mens regelbundet. Å andra sidan hade det kanske varit bra att få lite hjälp. Tänkte i alla fall beställa hem digitala ägglossningstest, fertilitetsglidmedel och annat som kanske kunde hjälpa till.

Har ni som ätit pergotime fått biverkningar?

Jag har aldrig ätit Pergotime så jag kan inte svara på din fråga. Jag tycker dock det är underligt att de vill stimulera ägglossningen när du har regelbunden ägglossning, det kan väl bli överstimulans? Har de mätt progesteronhalten efter ÄL?
  • mammave

Malbjo: grattis!

Shrew: tyckte det lät lite knepigt att de först säger att du är högfertil och har regelbunden mens och sen att de ska "fiffla" med det. Men jag är ju å andra sidan ingen expert inom området. Men jag skulle nog själv ifrågasätta lite hur de tänker och biverkningar som kan bli av det (om det finns).

Minxy: fråga bm om råd om illamåendet. Jag har heller knappt mått illa, så har inga råd där. Men det brukar ju iaf gå över lite längre in i graviditeten (liten tröst kanske). Det enda jag vet är att äta el dricka lite väldigt ofta

• mammave

Shrew: då har vi bim typ samtidigt. Jag har den 15e, men kan vara både lite tidigare o senare

• Shrew
    Jag tycker också att det låter lite konstigt att stimulera ägglossning, känns lite som universallösning till barnlöshet?! Man vill ju inte bli överstimulerad och få tvillingar/trillingar osv.Gyn tyckte iaf att vi skulle vänta ett år och att min sambo får lämna spermieprov först. Tror nästan att jag ska söka mig till en annan gyn när det gått ett år. Och att kolla progesteron efter äl har han inte nämnt. Jag tycker att man blir så förvirrad när man läser på nätet, borde egentligen sluta googla och bara vänta och se (lättare sagt än gjort)! 
  • VeronikaK

Intressant att läsa om de olika råd och behandlingar ni föreslås. Får intrycket av att man själv nästan måste vara expert om man ska få bra hjälp. Samt ha en portion tur.

Jag har lite åldersnoja måste jag säga. Därför tänkte jag ställa en ofin fråga och kolla med er hur gamla ni är och hur ni tänker kring det (frivilligt att svara förstås :D) Jag utgår från att de flesta i tråden är 35 år eller äldre (men tanke på namnet på tråden).

Jag är ju själv 38 år och fyller 39 om några månader. 

• malbjo

VeronikaK: Jag är 37 blir 38 i juni har själv åldersnoja. Innan jag plussade så var det för att jag förgammal o ofertil nu är det för att jag kommer vara lastgammal mamma (jämför.med.mina andra barn som nu är 12 o snart 16, då var jag ju skitung) Sedan har jag även haft lite åldersnoja för att min dotter snart är 16 o kommer vara så mycket äldre än sitt syskon. Men det löser sig men visst har säkert stressen på att jag är så "gammal" kännts lite extra. Var inte alls lika nojig och funderade o oroade mig inte alls lika mycket de andra två gångerna man var väl ung o oförstörd:)

Tack för alla grattis o visst är det en fantastisk början på det nya året:)

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea