• Femifamiljen

Inga känningar alls v38, fler som haft likadant som INTE gått över tiden?

Är i vecka 38 (37+2) och väntar mitt tredje lilla underverk. Mina två barn sen tidigare har båda kommit tidigare, v 37+6 och 36+4. 
    Nu denna graviditeten har jag i princip inga känningar alls. Jag är rörlig och jag har fått må bra hela tiden i princip. Speciellt nu mot slutet. 
    Men har inga som helst känningar på förvärkar och sammandragningarna är inte alls så många? Börjar känna mig oerhört less på att vänta. 
    Det är ju inte riktigt dags än egentligen men när man fått de andra tidigare så känns det som att jag snart är på övertid. 
    Ni som haft det likadant, inga som helst känningar på att det kan vara dags, har ni alla gått tiden ut/över tiden eller har ni fått inan BF? 
    Lite diffus tråd kanske men mest bara lite nyfiken :) Kanske kanske finns det hopp om att få sitta med bebis i famnen snart...

• Svar på tråden Inga känningar alls v38, fler som haft likadant som INTE gått över tiden?
  • 3skabli4

Jag är i v.37+3 och inga känningar. Mitt förra barn kom i v.40+4 och min slempropp gick nångång i denna veckan jag är i nu. Och hade massa förvärkar.

Men du har ju fått 2 barn tidigt, hur startade dom?

• Femifamiljen

Första startade med värkar på natten och andra så gick slemproppen på morgonen och värkarna satte igång.
    Men hade mycket mer sammandragningar och allmän tunghetskänsla med dom innan så det känns som att jag kommer få gå längre denna gången..

• iceball

Jag hade inga känningar, dottern låg högt upp och huvudet var rörligt, men det satte igång dagen innan bf och på bf kom hon Det var första barnet så jag var lite chockad och oförberedd, trodde jag skulle gå över minst två veckor.

• Santin

Går in i 39+0 idag. Inga känningar alls. Bebis kommer väll när den kommer och om den inte kommer av sig själv så får man ju hjälp med det. Ut kommer liten nån gång.

• fannybk

När jag var i v 38+3 var jag kissnödig hela tiden och sprang på toa stup i kvarten. Trodde det var urinvägsinfektion eftersom jag har lätt för att få det. På natten gick vattnet och nio timmar var sonen ute! Alltså v 38+4. Innan dess hade jag inga förvärkar och inga sammandragningar.

• Femifamiljen

Vad kul att lösa om er allihop, ni som fått innan bf och ändå inga känningar innan ger mig lite hopp ;) hihi

Självklart kommer hon/han när den är redo men man längtar ju så klart!

Nu känner jag lite lite hopp i alla fall då jag sedan igår känner fler och fler sammandragningar igen. Ingenting som gör ont och kanske inte någon fl på gång direkt men klart mycket fler sammandragningar än för ett par dagar sedan!

• Anonym

Här är en till som inte hade några känningar alls men födde 39+1. Med min första hade jag inte ens sammandragningar, sen vid lunchtid en vecka innan BF kom en liten blödning och slemproppen, några timmar senare gick vattnet och vid lunch dagen efter var han född. Med andra hade jag massor av känningar och förvärkar innan i säkert en vecka och han kom fyra dagar efter BF...

• Anonym
    Anonym skrev 2014-08-23 11:14:45 följande:

Här är en till som inte hade några känningar alls men födde 39+1. Med min första hade jag inte ens sammandragningar, sen vid lunchtid en vecka innan BF kom en liten blödning och slemproppen, några timmar senare gick vattnet och vid lunch dagen efter var han född. Med andra hade jag massor av känningar och förvärkar innan i säkert en vecka och han kom fyra dagar efter BF?

Spännande! 

Har fortfarande inga känningar alls så får väl hoppas att det en dag bara startar. vecka 39 nu så ett litet tag kvar i bf i alla fall men oj så segt! Vill bara att lill'n ska komma! :) 

• Anonym

Jag hade inga känningar alls innan med andra, han gick 6 timmar över tiden så det finns hopp ännu ????

• 3skabli4
    Vad räknas som känningar?!
    Jag har sån brutal foglossning i blygdbenet, trodde jag skulle dö inatt så fort jag bara rörde mig en millimeter :(
    Har massa sammandragningar. Lite molvärk i rygg och mage vid sammandragningarna.
    Men jag skulle verkligen inte påstå att jag har känningar om att förlossningen skulle vara nära.
    Jag bara hoppas att någon skjuter mig snart. ORKAR INTE MER! V.38+3
  • Mockasin123

När jag fick mitt första barn i vecka 39+2 hade jag inga känningar alls innan. Vaknade på morgonen med lite svag mensvärk, åkte till och med till stallet en runda på förmiddagen sen blev det bråttom vid lunchtid in till BB, och dottern föddes vid halv två. Glad

• KimAnd

Med sonen kände jag ingenting. Slemproppen gick i 38+3 och sonen är född 38+4. Är nu gravid nu i v 37 ( 36+3) och har börjat känna sammandragningar. Vill att denna bebis också ska komma lite tidigare Glad

Svar på tråden Inga känningar alls v38, fler som haft likadant som INTE gått över tiden?