Mamman hotar att ta vår dotter med sig vid separation
Som rubriken lyder hotar mamman till vår dotter hela tiden med att hon kommer ta med sig henne om vi skulle separera.
Jag söker nu hjälp och stöd för att dämpa min oro och ångest som vuxit under en längre tid.
För att få en helhetssyn vill jag berätta att mamman avbröt sina studier när hon blev gravid och har efter förlossningen varit ledig ett halvår. Nu har hon startat sina studier igen och jag har tagit ut pappaledighet på drygt 6 månader för att vara hemma med dottern.
Vårt förhållande har inte varit särskilt bra från början, men nu börjar det bli kritiskt och mamman hotar nu ständigt med om vi skulle gå ifrån varandra att hon kommer ta vår dotter med sig!
Vi har delad vårdnad, men jag blir rädd och arg när mamman hotar på detta sättet!
Får mamman bara ta vår dotter om vi skulle gå ifrån varandra?
Att tillägga tycker jag det är väldigt orättvist att mamman fått vara hemma det första halvåret som jag missat väldigt mycket av eftersom jag jobbat. Nu när jag tagit ledigt för att umgås och ta hand om dottern kanske jag inte får samma möjlighet om vi skulle gå ifrån varandra...