Mamman hotar att ta vår dotter med sig vid separation
Tycker du att det är orättvist att du inte fått vara gravid eller föda fram ert barn också?
Tycker du att det är orättvist att du inte fått vara gravid eller föda fram ert barn också?
Mamman kan inte "ta" er dotter, ni har gemensam vårdnad och hon måste ha ditt samtycke om hon vill flytta så pass långt bort att varannan vecka boende inte funkar. Barnet har ALLTID umgängesrätt till sin andra förälder, trilskas hon så ta kontakt med familjerätten på din ort och förklara läget. Ger hon sig inte ändå så får du dra henne inför rätta och få domstolsbeslut. Du kommer inte att förlora ett sådant mål, för att hon ska kunna förhindra dig från att träffa din dotter så måste du i stort sett vara ykesmördare, dömd pedofil och grov missbrukare på samma gång.
Jag har erfarenhet av detta då jag försöker få min son att slippa träffa sin biologiska far (som har dessutom inte har haft kontakt.med på 6 år) som är missbrukare och lever i en väldigt dysfunktionell familj.
I dagens samhälle anses det vara så viktigt med "blodsbanden" att knappt något anses som skäl för att hindra barn att träffa någon av sina föräldrar. Det finns dömda pedofiler som har umgängesrätt, män som mördat sina barns mamma och missbrukare med aktivt missbruk som har vårdnad eller umgängesrätt om sina barn.
Så oroa dig inte, Du kan inte förlora din dotter