• Sarah1990

    Fler som planerar barn 2015?

    Lazmi skrev 2014-11-05 14:20:34 följande:
    Haha okej då är jag inte ensam iaf :-P vet att jag måste vänta men tiden går så långsamt...
    Haha nej nej nej! Fråga alla tjejer som var med här i trådstarten. Vi har nog alla varit "gravida med tusen symptom" ett flertal gånger just p.g.a den där hemska väntan!
    Håller tummarna för att illamåendet kommer från en graviditet men försök tänka på annat, som jag skrev ovan - planera en fest, resa, middag eller liknande så du får något att ta upp tankarna med och något annat att längta till. De där ÄL- och BIM-datumen kommer lite fortare då ;)
  • Sarah1990

    Måste bara uppdatera er lite här i gravid-lyckan. Bokade tid för inskrivning idag via telefon och ska tillsammans med mannen gå dit om 2.5 vecka. Kvinnan i telefonen sa att vi skulle ta ställning till huruvida vi vill göra ett KUB-test och NUPP (alltså ÄLSKAR att de döpt det till just NUPP!!!). Läste på lite på 1177:s hemsida och vi har bestämt oss för att ta blodprovet och det tidiga ultraljudet, mest för att se så det faktiskt finns någon aktivitet där inne, vi vill däremot inte göra det för att upptäcka eventuell kromosomförändring, ex Downs syndrom.
    Är personligen emot abort och tror mannen också är det (även om han försöker ställa sig mer neutral då han i slutänden inte kan tvinga någon att INTE genomföra en abort) så vet inte riktigt hur det skulle hjälpa oss ifall vi fick reda på att barnet vi (förhoppningsvis) väntar har en kromosomavvikelse.

    Hur tänker ni som vet vad just KUB och NUPP handlar om? Har ni tagit ställning till det?

    PS. Borde skrivas någon typ av bibel där det steg för steg står ALLT man behöver veta, göra, förbereda sig på, ta ställning till osv. Det här är ju en hel jäkla djungel!!

    Och Mavidyz - håll hoppet uppe! Tror du är en jättefin tjej så när det är menat att det ska hända, kommer det hända! <3

  • Sarah1990

    Hoppar in och säger ytterligare en siffra: upp till 5 dagar tror jag det är. Det är i alla fall vad vi fick lära oss i skolan, haha. Däremot överlever kanske inte alla mäns spermier så länge?

  • Sarah1990
    Syrran86 skrev 2014-11-09 12:04:44 följande:
    Ja jag läste 5 dagar på 1177 nu! Men samtidigt står det att man har störst chans om man har sex mellan 3 dagar innan och 1 dag efter. Har BIM 17 eller 18 nov. Bara att vänta och se om mensen dyker upp smile1.gif
    Ja jag tror nog inte dom är sådär superpigga efter att ha simmat omkring i 5 dagar i massor slem och letat ägg ;)

    Håller tummarna i alla fall!! :D
  • Sarah1990
    Syrran86 skrev 2014-11-09 12:46:01 följande:
    Haha, nej förmodligen inte. Är inställd på ett nytt försök nästa månad!
    Vi försökte ju några gånger men mensen kom nog inte riktigt igång efter uttaget av spiralen så TROR egentligen inte att jag hade någon ÄL. Räknar det dock som ett försök då vi försökte pricka in då jag trodde jag hade ÄL ;p Denna månad var första gången jag faktiskt inte trodde jag var gravid, hade nästan glömt bort det ärligt talat. Tänkte hela tiden "nästa månad", eller "om några månader" och tycker ärligt talat det är bättre!

    Nu tog det sig ju lyckligtvis i alla fall och hoppas på detsamma för dig självklart!! :D
  • Sarah1990
    glaesir skrev 2014-11-10 11:47:26 följande:

    BIM +3! +- 1 dag. Har känt som kramper och "molande" kring tjejmagen sen ca 1v tillbaka och har ökade flytningar. Tog grav test i fredags som var tvärblankt men får nog ta ett nytt imorgon igen om mensen inte dyker upp


    Ååååh uppdatera oss fort efter testet är taget!! Håller tummarna för dig! :)
  • Sarah1990

    Girls, måste bara uppdatera er lite! Kände mig som en riktig fjantbrud när jag ringde MVC nu på morgonen efter att ha läst på 1177.se att om man äter "specialkost" aka vegetariskt så ska man prata med en läkare om detta och eventuellt en dietist. Vill såklart ge det lilla livet den bästa möjliga starten och vill därför vara säker på att både jag och bebisen får allt den behöver. Väntetiden med remiss är 1 månad till dietisten här där jag bor, vilket jag påpekade för barnmorskan över telefonen, vilket innebär att jag kommer hinna gå ytterligare 1.5 månad innan jag får reda på ifall det är något jag "gör fel". Fick nu därför en tidigare tid för inskrivningen, trots att hon absolut inte tyckte att jag skulle oroa mig, så ska dit redan imorgon! :D
    Hönsig eller ej, nu slipper jag i alla fall vänta hela 2 veckor till för inskrivningssamtalet! ;)

  • Sarah1990
    Melissa9201 skrev 2014-11-13 09:13:32 följande:

    Hur många är det ifrån smålandstrakten här? :)

    Och herregud jag har blivit galen! x) sedan vi bestämde oss för att försöka så kan jag inte sluta googla! Suttit på varenda bebissida och drömt mig bort! Fler som blivit likadana? Har inte sovit på en vecka känns det som x)


    Jag är från Småland :) Kustsidan! Var är du ifrån?
  • Sarah1990

    Förresten tjejer, måste bara uppdatera er. Nu om en stund ska vi åka på inskrivningssamtalet på MVC. Fick en tidigare tid (skulle gått tid om 2 veckor) efter att jag ringde dom häromdagen :)
    Ikväll ska vi även "släppa bomben" för min kära mor, ska bli såååå kul!! :D

  • Sarah1990
    BabyJia skrev 2014-11-13 21:12:15 följande:
    Hoppas avslöjandet gick bra?!:)
    Tack! :D Ja det gick jättebra, bad min bror att filma medan min mamma öppnade presenten (värmeljushållare som jag köpt förra veckan då hon var med, det står mormor på den och jag ljög ju självklart och sa att den var till MIN mormor) och det tog verkligen en stund för henne att koppla, haha! Hon sa typ "ååååh den som var så fin!" Jag gav henne en menande blick utan att säga något, typ: kommer du inte ihåg att det stod något på den!? Hon började kolla på den och blev lite ställd och sa efter en stund "mormor?". Vi började ju självklart le allt vi kunde och efter en stund gick det upp för henne, haha. Vi hade lite gråtkalas och min bror vart helt i chock han också! ^^

    Nu ser vi verkligen fram emot första ultraljudet för att se att allt ser bra ut! :)
  • Sarah1990
    BabyJia skrev 2014-11-14 20:29:10 följande:
    Vad roligt att det gick bra:)

    När jag vänta dottern så var jag i v.9 när vi avslöja för våra föräldrar. Det gjorde vi i samband när sonen fyllde 6 år och då tog han av sig sin tröja, under så hade han en t-shirt där det stod "Jag ska bli storebror":)

    Om vi lyckas på första försök i dec, så kommer det bli julklapp där det avslöjas om graviditeten. Kommer ju då berättas mycket tidigare, men vet att jag kommer inte palla och vänta så länge med att berätta igen.
    Alltså min mamma och jag har ganska tät kontakt och jag pratar med henne om ALLT så led verkligen av att inte få säga något!! :p Under den dryga veckan jag vetat om det tills igår då vi berättade så har min mamma hunnit hinta om "när är det dags" osv. Haha sjukt svårt att hålla tyst då kan jag lova!

    Till och med min man blev förvånad över att jag faktiskt lyckades knipa igen så länge, har verkligen aaaaldrig hänt tidigare!! ;p

    Låter kul att kunna få berätta på julafton, vad kan bli en mer perfekt julklapp liksom!?
  • Sarah1990
    glaesir skrev 2014-11-17 17:33:26 följande:

    Åh vad trött jag blir.... BIM +11 idag och trodde imorse jag fått mens, det var lite i trosorna imorse men under dagen ingenting!

    Testade negativt BIM +2..

    Nån som har funderingar?


    Testa igen!! :D
  • Sarah1990
    lillisa skrev 2014-11-18 17:06:54 följande:

    Hej! Jag och min man planerar att skaffa barn under 2015. Det verkar som att alla har koll på sin ägglossning och planerar efter det. Själv har min mens varit oregelbunden sedan jag slutade men p-piller och har nollkoll på min ägglossning. Vi kör lite i blindo. Typ sex varannan dag. ????

    Hur gör ni andra?


    Räknade efter att jag hade en normal cykel trots att jag egentligen inte riktigt visste :) Försökte ha sex så mycket vi kunde/ville tills dess att jag trodde ÄL skulle ske, då hade vi varannan dag ca 5 dagar innan - 2 dagar efter och sen när vi kände för det igen. Det där med att göra det efter schema kan jag upplysa om är rätt avtändande efter ett tag, haha. Det funkade dock uppenbarligen ;p
  • Sarah1990
    NattaLind skrev 2014-11-19 10:10:04 följande:
    En väldigt ouppdaterad lista sedan 5:e nov. Ni nya, skriv en kommentar på hur gamla nu är, vilket försökt ni är på, varifrån ni är (län) och ev BIM om ni vet så lägger jag in er :)

    Ni gamla, uppdatera era BIM och skjut mig inte om jag råkade ta bort er :D

    Jag har också rensat bland dom som plussat och kanske försvunnit från tråden. Vill ni bli ditlagda igen och hänger kvar i tråden, säg till!

    BIM NOV

    Glaesir, 23 år, 2:a försöket, BIM 8/11
    CaaRuu, 28 år, Östergötland, 1:a försöket, BIM 10/11
    Vw88, 25 år, 2:a försöket, BIM 15/11
    Lissing, 26 år, 2:a försöket, BIM 16/11
    Syrran 86, 28 år, Göteborg, 1:a försöket, BIM 17/11
    Lazmi, 25 år, Eskilstuna, 1:a försöket, BIM 18/11
    Tigerlilja86, Stockholm, 2:a försöket, BIM 28/11 
    FiiaN, 23 år, Värmland, 4:e försöket, BIM 29/11
    NattaLind, 25 år, Östergötland, 3:e försöket, BIM 30/11

    BIM OKÄNT

    BabyJia, 30 år, BIM okänt
    Mavidyz. 24 år, Dalarna, 2:a försöket, BIM okänt
    reginaw, 26 år, Dalarna, BIM okänt
    Saora, BIM okänt
    Pyret 85, BIM okänt
    ticcer, BIM okänt

    Plus Plussat!
    Kasovi
    Sarah1990
    Yeeey, jag får hänga kvar!! ^^
  • Sarah1990
    tjugofemton skrev 2014-11-19 20:18:59 följande:

    Asså.. Jag testade med gravtest nyss... fick detta:

    Dock var det en stund efter att "tiden var ute" max 5 minuter ?? Det är ogiltigt då va? Annars är det ju för tusan ett plus. Jag har dock aldrig fått plus efter att tiden gått ut i alla fall... Vad säger ni?! Har ni någon erfarenhet av detta?! Jag gjorde helt fel... doppade i bägaren endast 10 sekunder, fast det ska vara 15 sekunder? Bara MÅSTE göra ett nytt imorgonbitti nu!!!!


    Åååh grattis!! Det där är absolut ett plus! :D Men om du är osäker så testa dig igen imorgon! :)
  • Sarah1990
    jessis1987 skrev 2014-11-26 11:51:46 följande:

    Jag känner mig så nyfiken och otålig just nu. Magen känns uppblåst och ja känner mig allmänt konstig, vet inte om det är inbillning. Hade ÄL i måndags och inväntar nu BIM som blir den 9:e. Törs man testa tidigare en den 9:e eller blir det bara missvisande då?  


    Du kanske tänker mycket på detta vilket gör dig mer eller mindre medvetet stressad vilket då resulterar i lite körig mage? Vänta ut BIM och testa då för att slippa bli helt testbesatt ;)
  • Sarah1990

    Om någon av er vill köpa mina ÄL-tester från billiga-tester.se kan ni ju gärna hinta om det! :) Köpte ett helt gäng men behövde aldrig använda dom så säljer dom gärna vidare för en billig peng! :)

  • Sarah1990
    Dalhia skrev 2014-12-04 18:16:11 följande:
    Hur många har du och hur mkt vill du isf ha för dem?
    Tror jag har 21 st men ska kolla upp det lite senare, på deras hemsida kostar 21 st 190kr så typ 100kr (med frakten)? Skickar det i ett sånt där vadderat brev så ingen känner vad som är i isf^^
  • Sarah1990
    Dalhia skrev 2014-12-05 15:06:39 följande:
    går det att skicka pm här på fl? Så kan vi ta det där istället. =)
    Ehm, ja det ska gå tror jag :o Sitter inloggad via mobilappen nu och där går det i alla fall INTE märkte jag nu :p Men via datorn ska det funka!
  • Sarah1990
    Dalhia skrev 2014-12-06 17:39:00 följande:
    Din användare är privat så jag kan inte skicka pm till dig. Men skicka till mig när du kommer till en dator eller gör din användare publik. =)
    Hm, skumt. Det visste jag inte :o Men ja det ska jag göra!

    Använder du KiK annars? Där är man väl rätt anonym annars?
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?