• bokhyl­lan
    Äldre 25 Aug 20:32
    1794 visningar
    15 svar
    15
    1794

    Vad för bil?

    Hej! Skulle behöva lite tips och hjälp. Jag ska köpa ny bil, men vet inte riktigt vad jag ska köpa. Vill ha en bil som inte är alltför dyr i skatt och försäkring då jag pluggar. Vill ha en mellanstor bil. Ingen kombi och ingen jätteliten. Manuellväxlad. Bensin. Gärna driftsäker bil som inte behöver bo på verkstaden och som jag kan ha ett tag framöver.

  • Svar på tråden Vad för bil?
  • Äldre 25 Aug 20:38
    #1

    Kolla på Toyota Auris eller Yaris förslagsvis. Driftsäkrare får man leta efter!

  • bokhyl­lan
    Äldre 25 Aug 20:47
    #2

    Toyota Yaris är ingenting för mig. För liten bil och tycker inte att den är speciellt fin. Auris ska jag kolla upp. :)


    Kanske ska nämna att jag inte kommer köpa en bil som är svindyr i inköp.

  • Äldre 25 Aug 20:52
    #3

    Finns begagnade ;) Själv är jag inne på min andra Avensis och det är en vansinnigt sympatisk bil! Något törstig men det vägs upp av att den bara går och går och går och går :)

  • Anonym
    Äldre 25 Aug 21:02
    #4

    Jo, ska ju ha en begagnad bil. Är student som sagt. :)

  • Äldre 25 Aug 21:13
    #5

    Corolla finns att få tag på hyfsat billigt. Modellen görs inte längre men den bara går och går den också. 

    Sen finns det ju förstås andra märken än Toyota ;)

  • Äldre 26 Aug 11:56
    #6
    Nattugghla skrev 2014-08-25 21:13:58 följande:
    Corolla finns att få tag på hyfsat billigt. Modellen görs inte längre men den bara går och går den också. 

    Sen finns det ju förstås andra märken än Toyota ;)
    Corolla eller Honda Accord. Driftsäkra bilar, inget man blir upphetsad av att köra men man slipper krångel.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Äldre 26 Aug 12:05
    #7