• Rataxes

Vad för bil?

Nattugghla skrev 2014-08-25 21:13:58 följande:
    Corolla finns att få tag på hyfsat billigt. Modellen görs inte längre men den bara går och går den också. 

Sen finns det ju förstås andra märken än Toyota ;)
    Corolla eller Honda Accord. Driftsäkra bilar, inget man blir upphetsad av att köra men man slipper krångel.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    Nyfikna72 skrev 2014-08-26 12:05:10 följande:
    Opel corsa C 1.2, enkel, billig, sällan nåt primärt sönder, billiga delar. Sällan rostiga eller muggiga utan man får mycket bil för pengarna.
    Honda må vara driftsäkra men mycket reservdelar finns bara som original vilket kan vara dyrt.
    Accord från 90-talet har mycket delar gemensamma med Rover, jag servar en bekants bil med delar som köps från England. Inte ens Biltema slår de priserna.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    Anonym skrev 2014-08-26 15:21:05 följande:
    Må så vara men hade jag typ 20000 att satsa på en bil så skulle jag nog inte välja en 90 tals accord iallafall......man får oerhört mycket bil för småpengar idag så varför satsa på nåt gammalt och udda?
    Nu var ju det bara ett exempel, Bokhyllan skrev ju inte heller vad det fick kosta.
Svar på tråden Vad för bil?