• Happy14

Munsår och 1-månders bebis, vad hade ni gjort?

Jag har fått munsår och är livrädd att smitta min 1-månders bebis..
    Om ni har varit i samma sits, berätta gärna hur det gick..
    Och om ni har varit i kontakt med vården och har fler erfarenheter om hur farligt detta är, man har ju läst att bebisar kan dö av detta eller bli vårt hjärnskadade..!
    Jag är livrädd nu och vågar knappt ta i henne, inte så lätt när man är ensam hemma... Dessutom kommer det ju ta minst en vecka innan det är borta.. Är rädd att hon skall råka få handen på det och sen stoppar den i sin mun osv, att jag har tagit mig på såret och råkar ge henne nappen osv..

Usch detta är riktigt jobbigt

• Svar på tråden Munsår och 1-månders bebis, vad hade ni gjort?
  • Happy14

Jo jag väntar på att apoteket skall öppna.. 9:30.. Fan jag hatar detta... Är redan övernervös från början..  Det är det jag är rädd för, att råka komma när och glömma av det, eller göra det omedvetet.. Jag pussade ju henne igår, jag var öm då men hade inga blåsor, trodde inte det var munsår! Men när jag vaknade var det där, så jag tror jag har smittade henne redan... Hoppas verkligen inte det.. Plasthandskar vid blöjbyte hjälper det bättre än att tvätta sig? Hur gör man vid matning? Jag ammar inte heller... Måste ju ta i hennes flasknapp när jag sätter i den osv...

• Happy14

Jag frågade en barnläkare, jag sa att jag får munsåren på olika ställen varje gång och då sa hon att det inte var herpes!? En gång fick jag två på hakan och då blev jag rejält sjuk, vissa har jag haft på underläppen av dem har jag fått ett stort ärr, vilket man inte "kan" få av herpes säger dom, nu är det på överläppen precis i mitten, har inte haft där förrut vad jag kan minnas.. Så jag vet ju inte heller om detta är första ggn eller inte då..! Jag har även dermatit i ansiktet, så jag är rädd att det sprider sig, dock är det inte så uppblossat i eksemet just nu, jag skall till läkaren kl 13 hoppas hon kan skriva ut aciklovir tabletter, så det inte sprider sig mer iaf...

• Happy14

Nej det är bara en, och jag får dem när jag solar /stress/förkyld och de försvinner med medicinen, jag fick den nu så jag hoppas det stoppar det nu!

• Happy14

Fy detta verkar inte försvinna över en natt trots medicinering.. Är så rädd hela tiden! Plasthandskar vad hjälper det? Om det inte är på händerna man har blåsor... Måste vara lika bra att tvätta händerna ??

Svar på tråden Munsår och 1-månders bebis, vad hade ni gjort?