Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Min 3 månaders vägrar äta!

Ger man flaska är det vanligt att amningen krånglar sedan. Barnen blir ofta frustrerade över att maten kommer så långsamt med amningen och att de behöver jobba mer själva. Din dotter kanske också känner av din oro.
    Att hon inte vill ta ersättning heller hade jag sett som ett tecken på att det är en stökig period. Min dotter var också sådan kring tre månader, jag ammade visserligen helt, men det fick bli många och korta mål. Det var så mycket annat kring henne som pågick att hon inte kunde fokusera på att äta.
    Så länge barnet är piggt, inte tappar i vikt och kissar bra så hade jag avvaktat. Att bebisar inte går upp lika mycket precis varje gång är inte ovanligt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Grumpy88 skrev 2014-08-28 11:52:33 följande:
    Tack så mycket för ditt svar! Känner mig nästan gråtfärdig här av frustration! Igår kväll när jag skulle ge henne ersättningen så vägrade hon först. Så la jag henne i babygymet och provade mata henne då och då gick det bra när hon hade massa saker att titta på. Så jag funderar på om det är någon sådan period av att allt annat är mycket mer intressant. Men det som är jobbigt är att jag inte förstår hennes signaler nu eftersom jag inte vet om hon gråter för mat eller för hon är trött eftersom jag måste "bråka" med henne varje gång hon ska äta. Usch hoppas det går över snart. Ska väga henne i morgon då samtidigt som vi ska ta sprutorna så får de hur mycket hon har gått upp då.
    Hon växer kanske mycket mentalt. Det är såklart jobbigt för de små. Min dotter som är 2,5 år och vanligen äter som en häst krånglar också med både mat och sömn och blir ofta argare och irriterad i perioder av mentalt växande. Sedan när utvecklingssprånget är gjort så blir hon som vanligt igen.
    Det går nog över ska du se:)
  • fluu
    Grumpy88 skrev 2014-08-28 12:41:34 följande:
    Ja det är säkert så som du säger! Det är mitt första barn så allt är så nytt och jag antar att man oroar sig hundra gånger mer än vad man borde! :)
    Det är naturligt att oroa sig. Jag var med så i början.
Svar på tråden Min 3 månaders vägrar äta!